28 Haziran 2017 Çarşamba

Maydanoz Time : Kitap - Dönüşüm Franz Kafka

Herkese merhabalar efenim ...

Tatildeyken en son lisede okuduğum ama o yaşlarda okuyarak bir hata ettiğimi bu yaşta anladığım bir kitap olan Kafka'nın Dönüşümünden bahsetmek istiyorum bugün kitap postunda sizlere.

Tam bir bilgi dağarcığı ve kültür,anlayış biçimi,zihniyet oturmadan bence bazı kitaplar hele de bu tarz klasikler okunmaması gerek.Çünkü boş okuyoruz almamız gerekeni alamıyor ya da sıkıcı diye kitabı yarım bırakıp veyahut bir kenara atıyoruz bu da kitaplara bunca yıllık kalıcığı sağlamış eserlere haksızlık oluyor illaki.Gezi rotamda elbette bir çok ülkeden sonra memlekti olan Prag'ı da bana listeye ekletmiş ilk yazar sanırım Kafka.

Ayrıca ülkemizde yayın hakları düştüktükten sonra kitaplarını ucuza bulabildiğimiz için yeniden patlayan bir yazar oldu Kafka.Dediğim gibi daha önce lise de okumuştum ama ne yazık ki çok fazla anlamamış olacağım ki kitabı unutmuştum ve beni çok fazla da etkilememiş.Oysa bu kitap kardeşimin ve şu an liseye gidiyor ve o ilk okuduğunda benden daha çok etkilendi kafka böyle şöyle çok zeki adam deyip durmaya hatta diğer kitaplarını merak ettiği için almaya falan başladı.Nesil farkı diyelim biz buna :D

Neyse efenim kitaba gelicek olursak oldukça kısa bir hikaye aslında.Okuması kolay ama satır aralarını okumak,kitabı anlayabilmek biraz zor.Psikolojik bir roman olması da cabası sanırsam.Toplumdan,ailesinden,beklentilerden farklı çalışan zihinler ve o zihinlerin davranışa yön vermesi ve yaşanan hayatlar.Kafka bu kitapta kendincen ailesi ile özelliklede babası ile olan ilişkilerinden esinlenerek yazdığı söyleniyor.Bir tür yansıtma yani ... Ama kendi yazdığı son sözlerde işin tamamen böyle olmadığını araya elbette kurgununda katıldığını söylüyor.Ayrıca son sözde açık bir şekilde kitabın kapağının böcek resmi olmamasını söylemesine rağmen günümüzde bir çok kitap bu şekilde basılıyor.Kafka'nın son sözünü okumalarına rağmen ...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kore Dizisi : My Lovely Liar

Herkese merhabalar efenim, Bayramın son günündeyiz.Dün ve dünden önce ki geziyordum o yüzlerden buralarla ilgilenemedim.Bugün evde dinlenmec...