7 Mart 2017 Salı

Maydanoz Time : Etkinlik - Kitap Ağacı İle Konstantiniyye Oteli Livaneli

Herkese merhabalar efenim ...

Kitap Ağacı Şubat buluşmamızın kitabı Livaneli'nin Konstantiniyye Oteli idi.Ben zaten Livaneli'yi çok severim o yüzden ben oldukça hevesli okudum ve oldukça beğendim ama Kitap ağacı ile biraraya geldiğimizde aramızdaki tartışmalardan kitabı beğenenin sadece ben olduğunu anladım :D 

Aslında okuyanların genel olarak sevmemesinin nedeni daha önceki kitaplarından daha vasat olması ve tam bir akıcı hikayesinin olmaması hatta bir arkadaşımız daha önce yazdığı Orta Zekalılar Cenneti adlı kitabına çok fazla benzediğini bu yüzden kendini tekrarladığını söyledi tabi ben o kitabı okumadığım için herhangi bir karşılaştırma yapamayacağım.

Asıl benim kitap hakkındaki görüşlerime gelirsek : Bence Livaneli tam bir Türkiye karakter analizi yapmış.Doğu ve Batı sentezi.Doğulu kesim Batılı kesimi beğenmez : Burjuva,Amerika özentisi bulur her şeyini laf eder ve kültüründen uzaklaştığını,ahlaksal olarak yozlaştığını söyler,Batılı Doğulu kültürünü beğenmez bağnaz ve gerikafalı bulur geleneksel şeyleri beğenmez.İşte tam da böyle bir durumu bir otelin açılış gecesinde gelen misafirlerin,otel sahiplerinin hatta çalışan garsonların karakterlerinden ve hikayelerinden anlatır.Toplumsal ve siyasi olaylara yine elbette bol bol laf sokmalar ve göndermeler vardır bi Livaneli klasiği olarak :D 

Arkadaşlarımla ortak olduğum tek fikir evet diğer kitaplarına oranla tarzı değişik bir kitap.Dediğim gibi bi roman bi hikaye olarak ele almamak lazım bence daha çok karakter analizi,psikolojik ve sosyolojik analizlerin edebiyatla buluşması gibi düşünülmeli...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Romantik Film : The Tearsmith

 Herkese merhabalar efenim, Netflix de ergen filmler izlemeyi acilen bırakmam lazım ! Yine Wattpadd den senaryosu çıkmış gibi olan bir film ...