27 Ocak 2017 Cuma

Maydanoz Time : Kitap - Bioshock Rapture Şehri John Shirley

Herkese merhabalar efenim ...

Nihayet şu kitabı bitirebildim resmen 2 aydır elimde sürünüyor ! Oysa ne hayaller kurmuştum ne kadar çok heveslenmiştim bu kitap için ! Çünkümçok sevdiğim oyun serilerinden biri olan Bioshock'un kitabı.

Tabi ben oyun gibi sandım kitabıda iyice araştırmadan kitabı öyle hevesle isteyince olayların en başını anlattığını Rapture şehrinin kuruluşunu anlattığını bilmiyordum.Aslında yazar ya da çevirmen - evet maalesef çeviri aşırı vasattı - daha iyi olsaydı belki daha yukarlarda bi kitap çıkabilirdi ortaya betimlemeler o muhteşem Rapture atmasferi çok yavan anlatılmış olayların gidişatı aşırı sıkıcıydı kitabın sonunu cidden çok zor getirdim !

Ama oyununda kitabında konusu cidden bi harika o kısma asla ama asla çamur atamam vallahi ! Çok iyi bir distopya örneği diyebilirim.Kısaca konusuna değinecek olursak : 

2.Dünya Savaşından sonra Ryan adında çookkk zengin bir iş adamı dinden,otoriteden,insanların sömürülmesinden nefret eder ve o dünyadan uzakta denizin altında kendi kafasında kurduğu ütopyayı gerçekleştirmek ister.Bu ütopyada Sanat,Bilim ve Endüstri olacaktır sadece.Tanrı'nın,dinin ve siyasetin girmesi yasaktır ! Bu ütopyasında yaşayabilicek insanlarıda buraya davet eder ve resmen denizaltında bir dünya kurar burayada Rapture ismini verir.Her şey iyi güzel gidiyor derken bilimadamları Adam ve Eva adını verdikleri bir şeyler keşfederler.Bu keşifle teleport olmak , insan DNA dizilimleri ile oynanması sonucu bazı güçler elde edilir.

Ryan başta eşitlikçi ve özgürlükçü bir yönetim sistemi belirlesede bu buluşlar hoşuna gitmez ve bir kaos ortamı oluşur.Ütopya bir anda distopyaya dönüşür.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kore Dizisi : A Good Day to Be a Dog

 Herkese merhabalar efenim, Fantastik Kore dizilerine devam ediyoruz.En son bu diziyi izledim ve acayip hoşuma gitti.Kızın bir erkekle öpüşü...