30 Aralık 2016 Cuma

Maydanoz Time : Etkinlik - Noel Kutlamaları ve Protestan Kilisesi

Herkese merhabalar efenim ...

Bugün 31 Aralık Cumartesi ! Yarın yepyeni bir yıl ! Umarım ailenizle,sevdiklerinizle ve ülkece daha güzel günler daha sağlıklı ve mutlu günler yaşarız.

İyi dileklerimi sunduktan sonra size bu ayın etkinliğinden bahsetmek istiyorum.Bir davet üzerine Balıkesir'de ki bi Protestan Kilisesinin Noel kutlamasına gittik.Benim hayatımda yaşadığım ilklerden biriydi bu açıkçası.Daha önce hiç kiliseye gitmemiş bizzat bir papazla tanışmamıştım.

Hem psikolojik danışman olarak hem de karakterim gereğide hümanist yapıda her dine,ırka,millete saygısı olan ve merak edip yakından inceleyen onların ne düşündüklerini,ne hissetlerini empati kurup içimde hissetmeye çalışan biriyimdir.

İşin gerçeği Elhamdülillah Müslümanız :D Bizi de böyle kabul edip aralarına katılmamıza izin verdiler zaten hatta çokta teşekkür ettiler bir sürrü ikramlarda ve hediyelerde bulundular onları onlar için değerli kılan bu Noel gününde.

Noel biliyorsunuz ki gerçek anlamıyla öyle çam ağacı süslemedir yok efenim Noel babadır,geyiğidir değil elbette İsa Peygamberin doğuşunu kutlayan bir bizdeki Kutlu Doğum haftasına benzer bi hafta aslında.24'ünde başladı sanıyorsam bizde o pazar gitmiştik.

Normalde siyaset ve din konularını bloğuma taşımam beni artık az çok biliyorsunuz ama böyle arada farklı şeyler görmek,gitmek söz konusu olunca gördüklerimi,bana hissettirdiklerini sizlere anlatma gereği duyuyorum.

Neyse efenim Protestanlık , Ortodoks ve Katolik kiliselerine göre biraz daha nasıl diyeyim hafifleştirilmiş.Yani mesela , öyle Meryem ana İsa heykelleri falan yoktu kilisede daha sonra günah çıkarma,kutsal su,şarap olayları falan yok.

İlahi söylediler daha çok ilahiler Türkçe ve Farsça dilindeydi.Türkler kadar Farslarda vardı kilisede bir çok daha tam bilemediğim etnik yapıda insanlarda vardı.Ben insanları ayıran her şeyin düşmanı insanları birleştiren her şeyin dostuyum.O yapı bence çok güzeldi.İlahiler Türkçe okundu herkes istediği dilde dua etti ve aynı şekilde en sonunda "Amin" denildi.Herkes neye Amin dediğini bildi kısaca.Bazı şeyleri ezbere değilde bilinçli bir şekilde yapmak daha güzeldir arkadaşlar.Hepimizi yaratan tek bir Allah,Yaratıcı,Tanrı,Rab var sonuçta - siz hangisini demeyi tercih ederseniz artık - Ya da artık neye inanıyorsanız belki de Budist ya da Çok Tanrılı dinlere inanıyorsunuzdur bilemiyorum :D

Ben Müslümanlıkta da gelenekleri görenekleri her zaman çok sevmişimdir,insanları birleştiren yegane şeylerden biri çünkü bunlar.Bayramlarımız,cuma namazları,mevlütler,aşure ayı,kutlu doğum haftası,kandiller ... Aynı şey Hristiyanlar içinde geçerli sizden tek ricam lütfen ön yargılı olmayı bırakın at gözlüklerinizi çıkarıp dünyada sizden başka insanlarında olduğunun farkına varın.

Neyse konu din olunca yine selzenişlere başladım ve konuyu başka yerlere getirdim :D Neyse efenim biz geri dönelim konumuza.İlahiler bizimkilerden çok daha farklıydı bizde ilahilerde hep bi hüzünlü hava olur insanın ağlayası gelir ama burada ilahiler çok başka bir şekilde söylendi.Koro eşliğinde çalgılarla oraya gelen insanlar hep birlikte Türkçe söylediler.İsa'nın doğumu üzerineydi daha çok ilahiler.Genelde haraketli parçalar olması ve insanların alkışla koro grubuna katılması çok garibime gitti.Bizde böyle bir şey saygısızlık olarak görülür herhalde bilemiyorum çok bi fikrim yok bu konuda.

Daha sonra İsa Peygamberin doğumuyla ilgili bilgiler verildi daha sonra ikramlarda ve hediyelerde bulundular sağolsunlar kilisenin çok tatlı ve kibar bi papazı vardı bizimle ayrı bir şekilde ilgilendi.

Protestanlığı ve o ortamı çok beğenmeme rağmen açıkçası içimde öyle Hristiyanlığa geçmek gibi bir şey gelmedi.Nedense beni Müslümanlık kadar hiç bir din etkilemiyor.Keşke her Müslüman ne kadar güzel bir dinin içinde olduğunu bilse ve her şeyi bi taraflarından anlamayı bırakıp Müslümanlığın özünü görüp inansa ...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Romantik Film : The Tearsmith

 Herkese merhabalar efenim, Netflix de ergen filmler izlemeyi acilen bırakmam lazım ! Yine Wattpadd den senaryosu çıkmış gibi olan bir film ...