8 Kasım 2016 Salı

Maydanoz Time : Kitap - Havva'nın Üç Kızı Elif Şafak

Herkese merhabalar efenim ...

Vize haftasındayım ama yine kural tanımıyorum ve çılgınca kitap okumaya devam ediyorum elbette :D

Kesinlikle herkesin okumasını şiddetle tavsiye ettiğim bir Elif Şafak romanı ile karşınızdayım.İlk çıktığı zamandan bu yana inanılmaz derece de merak ediyordum çok övüldü,çok eleştirildi ve elbette çok konuşuldu ve ben kalemine,açık yürekliliğine korkusuzluğuna ve engin bilgisine,sorgulamalarına bir kez daha aşık oldum boşuna edebiyattaki ideolüm değil kadın :)

Diğer kitaplarına oranla çok farklı bir tarzda değildi aslında bana daha çok nedense Akilh Kohen'in tarzını anımsattı belli bir hikaye doğrultunda alt felsefik ve toplumsal mesajlar vermek ve Şafak bu romanında da oldukça güzel vermeyi bilmiş bunu.Akilah'tan farkı daha öz olması Akilah bilgi vermeyi cidden bazen abartıyordu insanı sıkılacak kıvama getiriyordu maalesef.Şafak bu konu da artık daha profesyönel elbette.

Havva'nın 3 kızı deyince ben 3 kızı farklı gözlerden anlatıyor sanmıştım ama beklediğim gibi değildi tek bir  karakter vardı ve onun etrafındaki olaylar üzerinden dönüyordu olaylar sıkı bir zaman gelgitleri vardı ama karmaşık bir şekilde verilmemişti bazı romanlar gibi ... Oldukça düzenli ve anlaşılır bir şekilde ilerliyordu.

Daha çok siyasete,toplumsal sorunlar,elbette kadının toplumdaki yerine bol bol zekice atıflarda bulunmuştu normalde çok nadir kitapların altını çizerim bunda bol bol çizme gereksinimi duydum ...

Üzerine daha çok durulmuş konu Şafak'ın tüm romanlarında hissettirdiği Tanrı sorgusuydu bu sorguda Oxford'da öğrenci olan 3 müslüman kızın etrafında dönerek anlatılıyordu.Müslüman ama müslümanlığı farklı şekilde benimseyen 3 kız ...

Romanın ana karakteri Peri'yi bir yere kadar kendimle acayip özdeşleştirdim ama spoiler vermek gibi olmasın ama bazı yaptıkları "bunu hayatta yapamazdım herhalde" dedirttirdi bana ve sonra anladım ki ben aslında bu 3 müslüman karakter kıza da uymuyorum sanırım ben çok daha farklı bir kategorideyim ...


1 yorum:

  1. Elif Şafak'ın okumak istediğim kitaplarından biri. Konusu hakkında çok fazla bilgim yoktu aslında bu iyi oldu :)

    YanıtlaSil

Kitap - Bir Kutup Ayısının Anıları Yoko Tawada

 Herkese merhabalar efenim, Yoko Tawada'dan daha önce Tokyo'nun Son Çocukları diye distopik bir hikaye okumuş ve bunu sizinle paylaş...