19 Ekim 2016 Çarşamba

Maydanoz Time : Kitap - Pi A.Azra Kohen

Herkese merhabalar efenim ...

Yazın Çi'yi okumuştum ve postunu girmiştim diye hatırlıyorum.Sıra gelmişti Pi'ye .Böylece bir kitap serisinin daha sonuna gelmiş oldum.Lakin kitap 700 sayfa kadar ve resmen oku oku bitmiyor.3 haftaya yakın bir sürede anca okuyup,bitirmeyi başardım.Kohen'nin söyleyecek ne de çok şeyi varmış keşke seriyi 300 sayfa 400 sayfa şeklinde 2 ayrı kitapta toplasaydı da okuyucuya bu kadar eziyet etmeseydi.Zaten akan bir kitap ama bu şekilde yığılma olunca bence çok zorlama oluyor.

Neyse efenim kitabı ilk olarak gömmeye başayarak anlatmaya başladım ama aslında tam tersine.Tam da istediğim tarzda bi final yaparak içimin yağlarını eriten bir kitap oldu açıkçası.Benim görüşlerim Kohen ile biraz zıt herhalde Kohen bence milleti mutlu edecek bir son yapacak derken cidden kendinden beklenen belki de bir çok insan tarafından beğenilmeyecek ama akıllıca olacak bir son yapmış.

Bundan sonrası SPOİLER : 

Can Manay hakettiğe yere geri döndü bence sonunda :D Duru salağını kitabın en başından beri sevmemiştim maalesef.Ay Allah'ın gıcığı herkes onun olsun herkes ona aşık olsun en mükemmel o olsun.Bir de bunu her kitapta yazar çaktırmadan öyle bi yazmış ki başta Duru'ya aşık oluyorsunuz siz de Can Manay gibi hani böyle çaktırmadan sinsilik yapan ama dış görünüşünde masum ayağına yatan tipler olur ya heh öyle bi kız bence tamda Duru.Ama bu kitapta ne halt olduğunu sonunda Can Manay'da anladı şükür.Bu kitapta en sevdiğim karakter yine elbette Bilge idi.Diğer kitaplarda da Can ile aralarında illa ki bir şey olacağı izleri vardı bence okuyucu bunu hissediyordu ne zaman ne zaman derken son kitapta Bilge gibi akıllı bir kızda Can'nın büyülü tuzağına düştü ona çok üzüldüm maalesef.Bir de üstüne gidip evlendi yarabbim ! Can'ın Eti ile geçmişi de beni çok şaşırttı açıkçası.İlla ki aralarında bir şeyler olduğunu seziyordum ama bu kadarını da beklemiyordum.Can Manay sen nasıl bir adamsın ya deyip durdum bu kitaptada sürekli ben böle ruh hastası bi tip görmedim.

Bunların dışında kitabın yine alttan alttan verdiği , yazarın hikayeye ustalıkla yedirdiği felsefe,dini,siyasi sorgular muhteşemdi altı çizilecek çok fazla şey vardı bana kalsa kitap altı çizilmekten parça pinçik olurdu da kitap benim değildi :D


2 yorum:

  1. Bende bir bitirebilsem :) Gerçekten çok uzun ve bende bu yüzden ara verdim biraz. :)

    YanıtlaSil
  2. ben Fi kitabını çok sevmiştim, Çi yi de hevesle okudum ama Pi de çok uzatmışlardı.Ben Pi yi fazla sevmedim tam olarak olayların çözüldüğü kitap olsa da.Belki de senin de yakındığın gibi bu kadar kalın olmasından dolayıdır.Fazla süründü elimde

    YanıtlaSil

Kitap - Ateşin Varisi Sarah J. Maas

 Herkese merhabalar efenim, Çookk uzun bir aradan sonra Cam Şato serisinin 3.kitabı olan Ateşin Varisi kitabına başladım.3.seriden itibaren ...