5 Ağustos 2016 Cuma

Maydanoz Time : Gezi - İzmir Alaçatı,Çeşme Gezisi

Herkese merhabalar efenim ...

Marmaris tatili yatmış olsa da küçük çaplı (hafta sonları) İzmir çevresinde gezilere gidiyoruz.

Uzun zamandır Alaçatı-Çeşme diye babamın kafasını yedim (tam olarak 2 yıldır) ve nihayet bir hafta sonu oraları da görme hikmetine eriştim.

Alaçatı'ya girer girmez meşhur yel değirmenleri bizi karşıladı ilk başta.

Allah'ım bu nasıl güzel bir havadır ?!

Emekliliğimde buraya yerleşmeye karar verdim.Böyle tam benlik bir yer.Sıcak ama aynı zamanda mis gibi esende bir rüzgar var.Sabah sabah bile olsa çok güzel bir şekilde gezebiliyorsunuz sokaklarda.Hiç terleme ne bileyim bir yorulma olmuyor ...

Zaten oldukça küçük bir belde olduğu için en fazla 1.5-2 saatte her yeri gezmiş oluyorsunuz.

Yel değirmenlerinden sonra direk bir yokuştan inip çarşıya inebiliyorsunuz.

Çok otantik çok tatlı bir yer.

Dar sokaklarda iki yanlı dizilmiş çok tatlı butikler,cafeler ...

Butiklerde genelde tasarım ürünler olduğu için oldukça pahalı.Cafelerde renkli masalar,burada bir kuralmış bütün cafelerde plastik çiçek vb. şeyler kullanmıyorlarmış.

Pokemon çılgınlığı burada da devam ediyor elbette tabi Türk insanı bundan bile ekmeğini çıkartma derdinde :)

Her yerden gözümü alamadım yerli turist misali adım başı orayı burayı gözüm güzel olarak neyi gördüyse çektim hemen.

Akşamları daha güzel olduğundan eminim buraların ,  kısmet olursa bir gün akşam o ışıl ışıl hallerini görmek istiyorum.Restoranttan çok meyhana var buralarda.

Adım başı takıcı ve hediyelik eşya satan tezgahlar görmek mümkün ...

Yeşillik ve çiçekler korunmaya çalışılmış o kadar güzel görünüyor ki ... Üstte gördüğünüz yerde oturur bir ömür kitap okurum vallahi o kadar huzurlu  görünüyor ki !

Burdan sonrasında yaklaşık olarak arabyla bi 3 dk süren Çeşme'ye gidiyoruz.Çeşme'nin çarşısında çok fazla bir şey yok maalesef o yüzden direk Marina'ya geçtik.

Uzaktan tekneleri,yelkenli yapanları gördük hatta Çağla Kubat'ı da uzaktan görebildik.Onun açtığı yelkenli merkezi vardı. Havadan ya da şansımızdan mıdır artık nedir bilemiyorum ama sörf yapanları göremedik maalesef en çok bunu görmek istemiştim oysa ki :(