16 Haziran 2016 Perşembe

Maydanoz Time : Etkinlik - Tramva Geçiren Çocuklara Psikolojik Müdahale Semineri

Herkese merhabalar millet ...

Bu postu yayınlamam biraz uzun sürdü maalesef.Aslında bu seminere tee finaller önce normal okul devam ederken gitmiştim.Ama seminerin resimlerin bulmaya çalışıcam diye yazamadım ki zaten de bulamadım o gün kendimde pek fazla resim çekemedim.Çünkü öğrenci olarak seminere giden sadece 2 kişiydik bizim dışımızdakilerin hepsi PDR öğretmeni idi.

Kıbrıs Üniversitesinden bir hocamız vardı semineri veren.Şu an adını pek hatırlayamıyorum ama inanılmaz bilgili ve coşkulu bir kadındı.Kendisi yabancıydı zaten o yüzden hatırlayamıyorum adını soyadını.Ama kadının her anlattığı içime işledi diyebilirim.Amerika'da yaşamış ve çalışmış biri kendisi bu alanda.Daha sonrada Kıbrıs Üniversitesinden çalışmaya başlamış öğretim görevlisi olarak.

Biliyorsunuz hemen yanı başımızda daha külleri soğumamış bir Soma olayı oldu.Eğer bu alanda olsaydım o zamanlar bir ekiple müdehalede bulunmaya gidebilirdik muhtemelen.Şimdi bile Soma olayı olmasa bile bir sürü çocuklara istismar haberleriyle uyanıyoruz güne maalesef.

Ebevenynlerin,öğretmenlerin yapması yapmaması gerekenler neler özellikle bunları öğrendik.Özellikle mesleğim için ileride çok işime yarayacak oyunlarda öğrendim tek çekebildiğim resimde bu oyunlardan birine ait.Adı Jenga Oyunu.Bildiğimiz Jenga oyununun arkasına bu sıfatları yazıyoruz ve çocukla bu oyunu oynarak her sıfatı çektiğinde neyi çağrıştırdığını soruyoruz böylece çocuğa bir iç görü kazandırılmaya çalışılıyor ve bilinçaltı ,örtük şeyler gün yüzüne çıkarılması amaçlanıyor.Bu en basitinden bir çalışma idi.Diğer çalışmalar da bana kalsın diye burada anlatamıyorum maalesef meslek sırrı :D

İntihar,istismar,boşanma,kayıp bunların hepsi ve hatta daha bir sürrü şey çocuklarda psikolojik tramvaya neden oluyor maalesef.Mutlaka bu gibi durumlarda bi uzmana başvurmanız şart.Bugünün çocukları yarının büyükleri diye boşuna denilmemiş.Bizim işimizde insanların hayatına dokunmak bir 1 insan 1 hayattır deyip belki de insanların kötü giden hayatlarını,psikolojilerini düzeltmek.

İyi ki bu meslekteyim dedirten bir seminer oldu benim için.Aslında bazı materyallere ulaşabilseydim daha dolu dolu bir post olabilirdi ama şimdilik bu kadar diyelim.

Son olarak en altta daha yeni Facebook'ta dolaşan bir iğrenç sanal istismar haberi ile karşı karşıyayız.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kitap - Bir Kutup Ayısının Anıları Yoko Tawada

 Herkese merhabalar efenim, Yoko Tawada'dan daha önce Tokyo'nun Son Çocukları diye distopik bir hikaye okumuş ve bunu sizinle paylaş...