12 Mart 2016 Cumartesi

Maydanoz Time : Film - The Danish Girl

Herkese tekrardan merhaba millet ...

Bu film gerçek bir hayat hikayesinden alınmış ama filme ne kadar gerçekçi yansıtılmış bilemicem tabi ki ama yansıtıldığı kadarıyla söylemem gerekirse her şeyin sorumlusu adamın salak karısında.(Spoiler time !). Lan bir karı bir kadın evli bir kadın ! Evli olduğu adama bir erkeğe kocasına kadın kıyafetleri giydirir kadın olmayı öğretirmi sığır kadın ! Adam zaten kısır zaten cinsel konularda gidip gidip geliyor erkekliğinden utanıyor bir de senin şu yaptığına bak ! Adamın sorunu yokken adama hem psikolojik hemde duygusal bir yük oluşturmuşsun !

Ah ah çok çok zor konular bunlar azizim.Daha çok uzun uzun konuşulacak konularda o zamanlarda psikiyatrisler bile şok tedavisi falan uyguladığı için hastalık bile diyemiyorum insanlara işkence ediyorlarmış be resmen !

Adamın içinde zaten bir kadın bir erkek figürü varmış sadece salak karısı kadın figürünü ortaya çıkarmış.Bastırılmış cinsellik deniyor bunada.

Filmde geçen bir cümle beni vurdu resmen."Tanrı beni kadın yarattı ama doğanın hatasına doktorlar müdehale etti ve hastalığımı iyileştirdi,sahte kılığımı düzeltti."

Bana içinde çok çelişkili bir cümle gibi geldi.Eğer Tanrı kadın yarattıysa neden kadınsal özellikleri en başta vermedi doğa dediğin kim ne ? Bir bebek iki cinsiyetli eğer fiziksel olarak doğmuyorsa tabi ki duygusal olarak nasıl iki cinsiyetli doğar ?

Bunu yargılamak belki bana çok düşmez ama benim bloğum olduğundan istediğim gibi sallarım :D eşcinsellik denilen olay bireyin sonradan kendi kendine oluşturduğu bir şey ya tramvatik yaşantılar sonucu ya da yetişme,çevresel etkenlerle oluşan kafa ve duygusal karışıklık.Siz 5-6 yaşındaki bir çocuğun eşcinsel olduğunu gördünüz mü hiç? Yani Tanrı tarafından verilen bir şey değil ki bence bu.

Bilmiyorum ya yaşamadan anlaşılmaz bir durum ne desekte boş.Ahlaksal toplumsal normlarına hiç girmiyorum yoksa buralar olur Çarşı :D

Homoseksüel olmak ayrı bir konu ama tamamen erkekken kadın olmak çok büyük bir olay işte.

Çok uzattım biliyorum ama çok duygusal karışıklığa yol açan bir film oldu bende.Ayrcıca bu filmi izledikten sonra affedersinizde Leo kim köpek şimdi :D

Eddie Redmayne tam bir efsane oyunculuk örneği sergilemiş bence Her Şeyin Teorisi filminde de ayrı bir harika olan bu adam kesinlikle En İyi Erkek Oyuncu Oscar'ını hakediyordu Leo ya artık ayıp olmasın diye verdiler :D

Ayrıca bu role yakışabilecek tek adam bence.Adamda zaten çok  farklı bir karizma var.Adam cidden güzel resmen yüz hatları teni kadın olmaya o kadar müsait ki.

Spoiler time ! Sonunda ağzınız bir karış açık kalıyor şahsen sonunda çok ağladım çok etkileyici bir filmdi.Keşke başarabilseydi dedirtti ...

Gerçek bir yaşam hikayesinden esinlenilen filmin yönetmenliğini Les Miserables/Sefiller filminden hatırlayacağımız Oscar ödüllü yönetmen Tom Hooper yapıyor. Filmde Eddie Redmayne e Alicia Vikander eşlik ediyor.

The Danish Girl filmi Danimarkalı sanatçı Einar Wegener ve karısının, Einar ın kadın olmaya karar vermesiyle birlikte yaşadıkları süreci konu alıyor.



1 yorum:

  1. Bir çok cinsel disfonksiyon hastalığı var.Gerçek hermafroditler hem uterus hemde testise sahip doğuyor.Bunun dışında da genetik olarak kadın olup penisle doğmak mümkün ya da tam tersi.Bunun altında yatan bir çok farklı sebep var:genetik baskılanma, çeşitli mutasyonlar ve çoğunluğu oluşturan hormonal disfonksiyonlar ve böyle bir hastalıkla doğan çocuğa doktor müdahale etmek zorunda çünkü geleceğini ve yaşamını belirleyecek.Ve böyle bir hastalığa sahip olanlar genelde kısır oluyor.Filmi izlemedim ama yorumunu okuyunca bir bilimsel gözle izleyim diyorum

    YanıtlaSil

Romantik Film : The Tearsmith

 Herkese merhabalar efenim, Netflix de ergen filmler izlemeyi acilen bırakmam lazım ! Yine Wattpadd den senaryosu çıkmış gibi olan bir film ...