19 Ekim 2015 Pazartesi

Maydanoz Time : Kitap - İçimizdeki Şeytan Sabahattin Ali

Herkese yepyeni bir haftadan merhabalar efenim !

Daha dün bitirdiğim tazecik bir kitap postuyla karşınızdayım.Sabahattin Ali'nin daha önce Kürk Mantolu Madonna adlı o çok meşhur eserini okumuştuk ve pekte beğenmiştim bu Ali'den okuduğum ikinci güzide bir eser.Daha önce Kafka Okur dergisinden Ali'nin hayatına ilişkin bi makale okudum ondan sonra bu eserini okumaya başlayınca anlandım ki Ali'nin eserlerini okumak aslında bir nevi onun fikirlerini ve hayatını okumak,tanımakmış.

Üstelik Ali ile ortak bi yönümüz var Ali'de benim gibi Balıkesir'de Eğitim Fakültesinde okumuş.Onun geçtiği koridorlardan geçtiğimi düşünmek bile benim için büyük bi onurdu.

Neyse efenim esere gelecek olursak Balıkesirli bir aydının İstanbul macerası üzerine evlilik macerasını ve aslında bu esnada geçirdiği psikolojik bunalımlarını anlatıyor.Ali bunlara daha çok "İçimizdeki Şeytanlar" demiş ama ben bunlara çevrenin ve yaşam şartlarının verdiği psikolojik bunalımları insanda yarattığı kötü eğilimler diyorum.Dili oldukça sadeleştirilmiş olmasına rağmen oldukça eski kelimeler var bu yüzden okurken çok zorlandım ,KMM'ya göre daha ağır bi eser olduğunu söyleyebilirim.


2 yorum:

  1. okumuştum ama hiçbişi hatırlamıyom. tekrar keşfedilen yazarlarımızdan yaaa. o dergiyi seviyom ben dee :)

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle yeni keşfettiğim bi dergi ama bi edebiyat manyağı olarak bayıldım !

    YanıtlaSil

Kitap - Bir Kutup Ayısının Anıları Yoko Tawada

 Herkese merhabalar efenim, Yoko Tawada'dan daha önce Tokyo'nun Son Çocukları diye distopik bir hikaye okumuş ve bunu sizinle paylaş...