26 Ocak 2015 Pazartesi

Maydanoz Time : Kitap - Ve Dağlar Yankılandı Khaled Hosseın

Herkese günün 2.postu olan kitap postundan merhabalar efenim.Daha önce çok ünlü olan Uçurtma Avcısı ve Bin Muhteşem Güneş adlı kitaplarını duyduğum ama okuma fırsatım hiç yakalayamadığım Khaled Hosseın'ın son çıkan kitabı olan Ve Dağlar Yankılandı kitabını İzmir'e geldim gelesi okuyorum bitirmeye çalışıyorum ama bir türlü bitmiyor baştan beri konuya resmen hakim olamadım kurgu bana çok karışık geldi ya okurken iyi konsantre olamadım ya ilk defa bir Doğu kitabı okuduğum için bocaladım bilemiyorum ama açıkçası hiç beğenmedim.İnternetten belki biraz yardımı olur diye özetini ve yorumlarını falanda okudum ama yinede kitap beni hiç sarmadı açıkçası kütüphaneden aldım ve aldığıma da bin pişamn oldum İzmir'e geldiğim için hesapta bi yanlışıklı oldu ve zamanında dönemedim bu yüzden ceza alıcam ayrıca bu kitap içinde cezama değseydi bari.Neyse yinede siz ön yargı ile yaklaşmayın konuyu bi okuyun eğer size hitap ederse okuyun anlarsanız bana da anlatın.

Konusu:Abdullah ve Peri fakir bir ailenin çocuklarıydı fakat birbirlerine çok bağlı oldukları için çok mutluydular. Peri’nin annesi onu doğururken kay kaybından ölmüştü. Bunun üzerine babası yeniden evlenir ve bu evlilik ile çocukların hayatı da tamamen değişir. Karısının kardeşi zengin bir çiftin yanında çalışır ve çiftin çocukları olmaz. 

Peri’yi aile bu zengin çifte evlatlık olarak verir. Abdullah Peri’den ayrılmamak için çok çabalar fakat daha 8 yaşında olduğu için elinden bir şey gelmez. 

Peri’nin ailesini tamamen unutması için ailesi ile görüşmesi kesin olarak yasaklanır. Dahası dayısının da akraba izi yasaklanır ve dayı onun için bir hizmetkardan başkası değildir artık.

Peri bir süre sonra yeni babasının hastalanması ile annesi ile birlikte Paris’e gider. Yeni ailesi Peri ile pek ilgilenmez ve Peri zamanının büyük bir kısmını dersleri ve öğretmenleri ile geçirir. Zamanla geçmişine dair her şey böylelikle silinir. 

Peri artık büyüyüp genç bir kız olduğunda annesini bir kazada kaybeder. Onun eşyaları arasında dolanırken annesine ait bir sağlık raporu dikkatini çeker. Annesi bir hastalık nedeni ile rahmini aldırmıştır. Bunun anlamı Peri’nin evlatlık olduğudur. Peri bunu öğrenince bir şok geçirir ve geçmişini araştırmak ister fakat bu sırada hamile olduğunu öğrenir. Bunun üzerine olanlarını erteler fakat zamanla çocuklar nedeni ile geçmişini araştırmaya fırsatı olmaz. 

Peri bir gün bir telefon alır ve hizmetkar olarak bildiği Nebi dayısının öldüğünü öğrenir. Ölmeden önce ona bir mektup bırakmıştır. 

Peri mektubu okuduğunda tüm gerçekleri öğrenir. Abdullah adında bir abisinin olduğunu öğrenir ve onu bulmak için bir zamanlar yaşadığı kasabaya geri döner. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Romantik Film : The Tearsmith

 Herkese merhabalar efenim, Netflix de ergen filmler izlemeyi acilen bırakmam lazım ! Yine Wattpadd den senaryosu çıkmış gibi olan bir film ...