5 Ocak 2015 Pazartesi

Maydanoz Time : Kitap - Bir Geyşanın Anıları Arthur Golden

Herkese merhabalar efenim...Bu haftanın kitabı taa 2005 senesinden beri çok satanlar listesinde ilk sıralarda yer almıştı ben okumak izlemiştim ama annem almama izin vermemişti çünkü yaşıma uygun olmadığını söylemişti tabi o zamanlar geyşanın ne olduğunu bana söylemedi bende içinde açık içerik vardır diye yıllar yılı korkup almamıştım ama şimdi hem filmini izledim hem de keyifle okudum ve bunca yıldan sonra bumuymuş lan dedim diyebilirim boşuna açık içerikli olduğunu düşünmüşüm çünkü bu bir erotik romance değildi bu tam anlamıyla bir dram ve psikoloji kitabıydı.

Geyşa bilmeyenler için bir kez daha söylemekte yarar var Japonya'da hayatkadınlarına verilen isim ama Japonya'da hayat kadını olmak demek bizdeki gibi onun bunun altına yatmak sokaklarda sürünmek anlamına gelmiyor.Benim anladığım kadarıyla Japonya'da bir geyşa olmak aslında bir sanatçı olmak daha doğrusu kadın olmak çok incelikli bir şey.Çocuk yaşta eğitimler almaya başlanıyor okuma-yazma,dans,şan ve zarafet eğitimleri alınıyor giyinme-makyaj yapma ve dişiliğini kullanma gibi.Kadın olmak ve orada kendini pazarlamak sadece seks olarak bakılmıyor kültürlü ve ilgi çekici olmayıda gerektiriyor.Bu roman ve 2005 yılında çekilen filmi bana çok farklı duyguları aynı anda yaşattı diyebilirim zaten çocukken kızın yaşadıkları sahnelerde yeni hüngür sümük ağlarken buldum kendimi,gerçekten çok farklı bir kültürün ve dünyanın kapılarını size açan ve sizi sarıp sarmalayan,içine çeken bir kurgusu var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Komedi Filmi : The Blackening

 Herkese merhabalar efenim, Benim gibi ofansif Amerika mizahını biliyor ve seviyorsanız beğeneceğiniz bir film.Çok fazla Amerika mizah kültü...