12 Aralık 2014 Cuma

Maydanoz Time : Kitap - Nikomakhos'a Etik Aristotales

Herkese merhabalar efenim...Balıkesir'de hafif yağmurlu ama romantik bir hafta sonuna uyandım efenim bugün.Kahvemi almış hem dışarda çiseleyen yağmuru izliyor hem de günün kitap postunu sizlere yazıyorum efenim.Nihayet felsefe ödev kitaplarını bitirmiş bulunuyorum bundan sonra listemdeki okunacak kitaplardan okumaya devam edeceğim için pek bir mutluyum ! Tabi 2.döneme felsefeci 8 kitap daha bize ödev olarak vereceğini söyleyince gitti bizim liste diye düşünmektende kendimi alamadım değil hani.Ödev kitaplardan vakit buldukça listemdeki kitapların bir bir üzerini çizmeye çalışıyorum.

Neyse efenim bugünün kitap postunda Aristotales'in bir ahlak kitabı olan Nikomakhos'a Etik kitabı var.Orijinalinde 10 ciltlik bir kitap olan bu kitabı anlayabileceğimiz şekilde sadeleştirmişler ve çok güzel bir Türkçe'ye çevirmişler.Devlet'i anlarken biraz sıkıntı çekmiştim ama bu kitap daha akıcı ve anlaşılır geldi bana.Gerçi konusuylada alakalı olabilir.Devlet daha çok sisyaset felsefesi üzereneyken Nikomakhos'a ise daha çok Ahlak ve alt kavramları üzerine.10 bölümde de ayrı bir konuyu ele alıyor.Dostluktaki ahlaktan tutunda günlük yaşamımızdaki iş ahlakımızda ki temellere kadar bir çerçeve ve kendini sorgulama fırsatı sunuyor okuyucusuna.Benim anladığım ise daha çok insanların mutluluğu yakalayabilmesi için uçlarda yaşamaması ve her şeyin ortasında,iyisinde,kararında olması ve seçimlerini buna göre yapması gerektiğini vurguluyor.Benim ahlaki yapımı pek bir şey kattı bu kitap diyemem ki ben zaten her zaman ortalarda bir insan olmuşumdur.Ne kendimden fedakarlık yapacak kadar başkalarını düşünürüm herkesi mutlu ederken kendim üzülürüm ne de kimseyi düşünmeden bencillik eder herkesi üzer kendimi mutlu sayarım.En iyisi orta karar biri olmak ne yardan ne serden anlayacağınız ...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kore Dizisi : Welcome to Samdal-ri

 Herkese merhabalar efenim, Bugün bahar tadında bir Kore dizimiz var.Eğer küçük kasabalarda geçen kalp ısıtan aşk Kore dizilerini seviyorsan...