4 Aralık 2014 Perşembe

Maydanoz Time : Kitap - Karamazov Kardeşler 2.Cilt Dostoyevski

Herkese merhabalar efenim...Uzun bir aradan sonra tekrar karşınıza kitap postuyla çıkmak benim için çok büyük bir onur ve sevinç kaynağı ! Çünkü nihayet 1 ay sonunda toplam 2 cilt ve 1000 sayfa olan Karamazov Kardeşler'i bitirdim.Bildiğiniz gibi bu eserler bizim felsefe dersinin Final konusu.Daha öncede dediğim gibi zaten rus klasiklerinden hiç hazalmıyorum ama konu sınavlar olunca boynumuz kıldan incedir diyerekten paşa paşa okuduk.Ne anladın dersen orası ayrı bir muamma internetten tekrardan bir özetini ve yorumlarını okumam gerekiyor yoksa bir okumada anlayabileceğiniz bir eser değil maalesef.

İçinde felsefe ile bağdıraştırabileceğimiz din,ahlak ve hukuk,siyaset mesajları yatıyor.Tanrı var mı yok mu sorgusu kardeşler arasında daha çok olan popüler bir konuşma,Karamazov Kardeşlerden birinin cinayet işlemesi üzerine yargılanması babası ile aynı kadını sevmesi gibi tuhaf durumları ve olayları olan bir kitap.Dili zaten ağır ayrıca konusuda inanılmaz sıkıcı.Klasik seven daha önce bir çok arkadaşım vardı ama nesini sevdiklerini okumadan öncede anlamıyordum okudum şimdide anlamıyorum kitap okumayı çok seviyorum ama klasikleri okurken gerçekten ayrı bir işkence çekiyorum bence dünya klasikleri bizim en dandik dediğimiz Tanzimat döneminde yazılma eserlere kurban olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Romantik Film : The Tearsmith

 Herkese merhabalar efenim, Netflix de ergen filmler izlemeyi acilen bırakmam lazım ! Yine Wattpadd den senaryosu çıkmış gibi olan bir film ...