4 Ekim 2014 Cumartesi

Maydanoz Time : Film - Kelebek Ve Dalgıç

Herkese iyi,sağlıklı ve mutlu bayramlar dilerim efenim öncelikle...Bugün gezicez elbette ben İzmir'e gezmeye geldim NOKTA ! O yüzden bayram postları daha sonra olacak şimdilik elimde ki postlarla idare etceğiniz artık :) Bayramda yalnızsanız gidecek gelecek hiç kimseniz yoksa ya da gurbet ellerdeyseniz yapılacak en güzel şey film izlemektir efenim...

Kelebek Ve Dalgıç filmini Senden Önce Ben kitabını okurken duymuştum şu aralar baya ilgimi çekmeye başladı açıkçası engelli psikolojisi eğer bir gün Allah bana da akademik kariyerimde tez yazmayı nasip ederse bu engelli psikolojisi üzerine olsun istiyorum.Bu konuda bolca kaynak var ama basit tam işte bu dediğimiz bir çözümü yok.İnsan psikolojisi çok derinlikle bir konu.Ne sonu var ne de başı felsefe gibi yani hiç bitmiyor.Herkes bir şeyler söylüyor elbet ama bunlar yasa değil ki uygula her insanda yanıt versin.Her insan bir dünya diyoruz boşuna demiyoruz! Çeşit çeşit insan haliyle de psikoloji var.Neyse benim kendi düşüncelerimden çıkıp filme gelecek olursak bana ilham veren filmlerden biri oldu.Fransız filmlerine iyiden iyiye alıştım diyebilirim.

Engelli psikolojisi elbette çok zor Allah kimseye yaşatmasın insan yaşamadan nasıl bilebilir ki? Bu filmde oldukça iyi bir şekilde anlatılmış.Ama içimden başta bu adama acısamda,üzülsemde daha sonra üzülmemeye başladım.Çünkü karısını aldatan 3 çocuğunu bırakan havai bir dergi editörü karısı hasta olunca ona bakan kişi oldu onun yanında olan kişi oldu hala kadının değerini bileceğine aldattığı kadını bekliyor hatta karısına sanki nispet yaparmış gibi onunla karısının yardımıyla iletişim kurmaya çabalıyor.Hayallerinde hala ona yardım etmeye çalışan kadınlarla yatıp kalkıyor.Yani cidden elbette hiç bir insan böyle bir sonu hak etmez kötü olsun iyi olsun ama bilmiyorum bana biraz tuhaf geldi filmde masumiyet dene bir şey yoktu.

Konusu:Julian Schnabel’e Cannes Festivali’nde En İyi Yönetmen Ödülü’nü getiren “Dalgıç ve Kelebek / Le scaphandre et le papillon”, Elle dergisi editörü Jean-Dominique Bauby’nin gerçek yaşam hikâyesinden yola çıkarak yazdığı ve Türkçe’ye de çevrilen "Kelebek ve Dalgıç Giysisi" adlı kitaptan uyarlandı. Geçirdiği beyin kanaması nedeniyle 43 yaşında sol gözünün görme yetisi hariç bütün bedensel fonksiyonlarını yitiren Jean-Dominique Bauby hayatı zihninde yaşamaya başlar ve dış dünyayla bağını sol gözü aracılığıyla kurar. Jean-Dominique Bauby’yi son dönemde adını sıkça duyuran Fransız aktör Mathieu Amalric canlandırıyor..

Kelebek ve Dalgıç Resimleri
Kelebek ve Dalgıç Resimleri
Kelebek ve Dalgıç Resimleri
Kelebek ve Dalgıç Resimleri
Kelebek ve Dalgıç Resimleri
Kelebek ve Dalgıç Resimleri
Kelebek ve Dalgıç Resimleri
Kelebek ve Dalgıç Resimleri
Kelebek ve Dalgıç Resimleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Komedi Filmi : The Blackening

 Herkese merhabalar efenim, Benim gibi ofansif Amerika mizahını biliyor ve seviyorsanız beğeneceğiniz bir film.Çok fazla Amerika mizah kültü...