6 Eylül 2014 Cumartesi

Maydanoz Time:Kitap-Bit Palas Elif Şafak

Herkese tekrardan merhabalar efenim...Daha yeni bitirdiğim taze taze bi kitap postu yapalım dedim.Bu arada kitap yorumuna girmeden önce daha öne hiç çay fincanında puding yediniz mi? Hayır tabiki de yemediniz çünkü evde tüm beceriksizliğimle kase bulamayınca pudingi çay fincanına koydum ama böylede güzel oluyormuş benden söylemesi :)

Kitaba gelecek olursak bu zamana kadar okuduğum en ilginç ve farklı kitaptı diyebilirim.Türk yazarların romanlarını okumayı zaten çok seviyorum.Hele de Elif Şafak,Ayşe Kulin gibi kendini ispatlamaya başarmış yazarların kitaplarını benim için öncelikli kitaplar bunlar açıkçası.Sanırım burada daha çok feminist yanım ağır basıyor.

Açıkçası BitPalas bir olay öyküsünden çok durum öykülerini benziyor.Yani daha çok karakter portreleri gibi.Şafak'ın zengin dili (Osmanlıca sözcükleri çok kullanmasıyla eleştiri yağmuruna tutulsa da bence bir çok Türk yazarda bu olay var o yüzden artık hoş görülmesi lazım ) , durağan bir yapıyı anlatmasıyla yazarlık becerilerini bir kitaba akıttığı bir roman olmuş.

Okurken yazım puntosunun küçüklüğünden dolayı biraz yoruldum ve sıkıldım açıkçası.Sanki yazılar sıkıştırılmış gibi geldi bana malum 38.basım olduğundan diğer basımları belki daha farklıdır,bilemiyorum.

Romanın başını ve sonunu pek anlayamadım açıkçası.Sanki bi kopukluk varmış gibi geldi bana ya da ben tam olarak olayları birbirine bağlayamadım.Felsefik düşünceleri araya serpiştirmesi ayrıca bir çok yerde tabi ki anlayana ve bilene göndermeler yapması daha zengin kılmış romanı Elif Şafak çok zeki bir kadın yazar bence o yüzden ağır düşünceleri anlayamamış olabilirim yaşım gereği.

Okurken hep aklıma Ayaşlı Ve Kiracıları romanı geldi açıkçası.Aynı apartman içinde,aynı çatı altında yaşayan birbirinden farklı insanların sorunları,hayatları,hayata bakış açıları...Buralarda bile komşuculuk pek gelişmemişken İstanbul'da bu kadar sığ olmasına şaşırmadım doğrusu.Aslında herkes kendini tek sanıyor şu dünyada sadece kendileri çekiyor zannediyor o sıkıntıları,hayal kırıklıklarını ama bu romanda da görüyoruz ki aynı apartmanda yaşayan birbirinden habersiz insanlarda ortak umutlara,hayallere sahip olabiliyorlar.

Son olarak bol bol kahkaha attım yerlerde oldu açıkçası.Hayır komik olduğu için kahkaha atmadım.Ağlanacak halimize gülüyoruz ironisi varya hani hah işte bu kitapta bol bol onu yaşadım.Evliyalar,Hacı dedenin saçma saçma hikayeleri,çöp dökme yazıları falan Elif Şafak İstanbul'u ne kadar bilip anlatmış orasını bilemeyeceğim de Türk insanını ve tabi ki de insan çeşitlerini çok iyi anlayıp tasvir etmiş.Diğer muhteşem olaylı,kahramanlı romanlarının yanında bi tık geride kalan ama okunması gereken bir roman olduğunu düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kore Dizisi : The Worst of Evil

 Herkese merhabalar efenim, Bugün size hiç benlik olmayan (polisiye,uyuşturucu kaçakçılığı,aksiyon) ama sırf ikinci yan roldeki kadın için b...