14 Temmuz 2014 Pazartesi

Maydanoz Time:Kitap-Jack London Demir Ökçe

Herkese tekrardan merhabalar...Tatil kitabı olarak biliyorsunuz Jack London-Demir Ökçe'yi seçmiştim zorla okuyup bitirdim desem yeridir bu konularda bilinçli ama uzak bir insan olduğum için sıkıntıdan öldüm diyebilirim.Evet malesef benim de geleceğin psikolog aday adayı olarak manyak manyak takıntılarım var hele de kitap konusunda başladığım kitabı yarım bırakamıyorım bırakamadığım gibi yeni bir kitaba da başlamıyorum tam bir eleştirmen gibi davranıyorum ve o kitaptan ölümüne nefret etsem bile tamamlıyorum böyle bir kitap oldu işte bu da.İlk sayfalardan bir kızın ağzında anlatıldığı için önce hoş bir hikaye herhalde diyorsunuz arkasında özeti olmadığı için (annemin kitaplığından bir antika ) öyle Jack London realist adamdır Amerikalıdır çokta kötü bir şey beklemem hem adını da duyduğum bir yapıt dediydim öyle bir risk alıp okudum ama hiç bir hikaye yok ortada sadece bol mesaj ve mesajların empoze edilişi var.Kitabı okumanız için öncelikle bazı kelimlerin anlamlarını bilmeniz gerekiyor sosyalizm,devrim,oligarşi,monarşi gibi tarihsel kelimler ... Kitap zaten eski basım olduğundan mıdır nedir her kelimenin hatta her cümlenin neyi anlatmak istediğini dahi açıklamış yıldız koyarak.Kendimi Ahmet Mithat Efendi okuyor gibi hissettim vallahi.O da böyel yaparmış ya halkı eğitmek amacıyla yazdığı için fasulyeden bahsederken bi yıldız koyar fasulyenin yemek tarifini verirmiş evet aynen böyle bir şeydi işte kitap nasıl sıkıldığımı anlatabildim mi bilmiyorum..Eğer tarihe ve elbette devrimciliğe,kapatalizm ve sosyalizme meraklı bir insansanız okumanız tavsiye edilir bu konulardan uzak bir insansanız (etliye sütleye karışmayan ben gibi) bu kitabı okumanızı hiç tavsiye etmiyorum...

Konusu:Birleşik Devletler'de oligarşik tiranlığın kronik yükselişinin anlatıldığı, genellikle "Modern negatif ütopyalardan en erken", olanı olarak düşünülür. Jack London'ın sosyalist görüşlerinin en açık biçimde sergilendiği bir romandır. Roman özellikle Faşist yapılanmanın dünyayı nasıl vahşete sürükleyeceğini ve bunun karşısındaki devrimci duruşun nasıl olması gerektiğini kurgu içerisinde muhteşem bir şekilde anlatır.Kitabın özellikle II. Dünya Savaşı sırasındaki Irkçı ve Faşist hareketlerden önce yazılmış olması yazarın geleceği nasıl da tahmin ettiğinin bir kanıtıdır. Kitapda ayrıca bugün ezen ülkelerde görülen işçi sınıfının Oligarşik düzenin içerisinde afyon sayılabilecek sınıfsal haklarla nasıl susturulabileceğini de bulunduğu tarihten görebilmiştir. Kitap Jack London'un dediği gibi Uçurum İnsanları'ndan Tröstleşmiş büyük Burjuva'ya kadar ezen-ezilen ilişkilerini ele alıyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kitap - Bir Kutup Ayısının Anıları Yoko Tawada

 Herkese merhabalar efenim, Yoko Tawada'dan daha önce Tokyo'nun Son Çocukları diye distopik bir hikaye okumuş ve bunu sizinle paylaş...