2 Temmuz 2014 Çarşamba

Maydanoz Time:Film-Akıl Oyunları

Herkese tekrardan merhabalar..Evet geldik günün film postuna..Russell Crowe İstanbul'a geliyor film çekiyor bilmem ne yapıyor diye bir sürü haber görmüştüm tee aylar aylar önce kim la bu Russell Crowe hangi filmde oynamış diyede bi açıp bakmadıydım evet nihayet tanışmış olduk.(Biliyorum çok cahilsin diyeniniz var ama daha 19 cuk yaşındayım acıyın bana sınavlarla boğuştum bu yaşıma kadar ) ve cidden çok çok iyi bir oyuncu ayrıca çokta yakışıklı tamam yakışıklı değil tatlı :) Gelelim filme evet siz anladınız A Beautıful Mınd yani Akıl oyunları ki cidden akıl oyunları...Film psikolojik olmasıyla bir psikolog aday adayı olarak tam bana hitap ediyordu diyebilirim ayrıca bir sürüde ödül almış bir film.Kesinlikle izlenmesi gereken filmlerden biri diyemem ama genel kültür olsun ben gibi kim la bu Russell Crowe dememeniz için izleyebilirsiniz.Aldığım notlara gelirsek...

Pencereden görünen üçgen çimenliğe trigonometri yapması resmen kendimi gördüm sınav zamanı bende böyle sıyırmıştım matematik çalışıcam diye oturduğumuz kare masanın köşelerine kalemle doksan çizer olmuştum böyle sıyırmak normal yani :)

Güvercinlerin hareketi için logaritma mı kullanıyorum dedi? Bu bizim bildiğimiz ezik logaritma mı yoksa ileri düzeyi var mı ?

Vee beğendiğim replikler...

-İlkokul öğretmenim doğuştan 2 beynim ama yarım kalbim olduğunu söylerdi.

-Ders insanın beynini bulandırır otantik yaratıcılık potansiyelini yok eder.

Konusu:Nash, öğrencilik yıllarından itibaren hayaller görmeye başlar. Mezuniyetinden sonra, zamanla paranoid şizofreni olur; fakat hasta olduğunun farkına varamaz. Bir konferans sırasında aniden bir psikiyatristin karşısına çıkması ile olaylar zinciri değişir. Hastaneye yatar ve bu nedenle akademik çalışmalarından uzaklaşır.Hastalığı kendi çocuğuna zarar vermesine neden olacak noktaya gelince eşi yeniden hastaneye gitmesi gerektiğini düşünür. Uzun süre hasta olduğunu kabul edemese de sürekli gördüğü kız çocuğunun hiç büyümediğini fark eder. Bu durum onun hastalığını kabul etmesini sağlar. Nash, yaşadığı hayali gerçekleri görmezden gelerek onlarla yaşamaya çalışacaktır. Gördüğü tedaviler etkili olmasa da eşi ve eski iş arkadaşlarının desteğiyle her şeye yeniden başlar. Kendi akıl hastalığını yine kendi aklı ile dizginleyerek akademik çalışmalarına yeniden hız verir. Tekrar üniversitede ders vermeye başlar. Sonunda gösterdiği sıradışı mücadeleyle şizofreni ile birlikte yaşamına devam eder. Ve tarih bu müthiş dehaya, akıl hastalığını yine aklıyla yenerek hayatının geri kalanını bilime adamasından ve hastalığının başlamasından evvel yaptığı buluşlardan dolayı Nobel Ekonomi Ödülünü armağan eder.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Program : Love Like a K-Drama

 Herkese merhabalar efenim, Bugün bayramda izleyip bitirdiğim ve beni son bölüme kadar saran bir programdan bahsedicem.Program Netflix üzeri...