Kategoriler

Anime (19) Bakım (4) Dizi (211) Etkinlik (49) Ev Menüsü (35) Film (349) Geziler (42) İkon (11) İndirimler (5) Kahvaltı Sürprizi (8) Kırmızı Halı (21) Kişisel (55) Kitap (187) Makyaj (4) Mekan Keşfi (18) Mobil (8) Moda (56) Müzik (129) Plan (19) Program (3) Sağlık (3) Tatlı (22) Ürün Keşfi (60) Yeni (3) YouTube (33)

31 Mart 2014 Pazartesi

Maydanoz Time:Müzik-Indıla Derniere Danse

Öncelikle herkese merhabalar!Bu müzik postumuz da yaşımıza başımıza dil yeteneğimize bakmadan sadece müziği ve söyleyiş tarzı ile ki ben klibi de çok ama çok beğendim beni mest eden şarkı.Dilime düşen diyemiyorum çünkü malesef ki İngilizcem yarım yamalakta Anadolu Lisesi Almanca olsam da Fransızcam Bonjuar ve Mersi dışında pek yok :( Stromae ve Zaz'dan sonra Fransızcaya zaten ilgim vardı ama bu şarkıyla iyice ilgilenmeye başladım.Yapılacaklar listeme bunu da unutmadan eklesem iyi olacak nasıl olsa bir gün Paris'e gideceğimden (inşallah) az da olsa çat pat da olsa Fransızcam olsa fena mı olur yani? Şiir gibi dil Allah'ım konu dil olunca ve elbette hayallerim bi heyecanlandım çenem açıldı asıl konudan saptırıverdim.Neyse şarkının umutsuz,hayal kırıklığı,karanlık yanının yanın da umut verici ve hayata sıkı sıkı bağlanma teması beni bu müzik postunda bu şarkıyı ağırlamaya itti.Neyse daha fazla boş gevezelik yapmadan Indıla-Derniere Danse'yi sunarım.Yerin dibi not:Şarkıyı eğer beğenecek olursanız Google'dan şarkı sözlerinin çevirilerine bakmayı unutmayın müziği kadar sözleri de çok ama çok güzel ve çok anlamlı...

Maydanoz Time:Ev Menüsü-Pembe Salata

Yaza az kala diyet yapmak adettendir biliyorsunuz ki spor yapmanın yanında salata türü hafif şeylerle beslenmek hayat tarzımız oldu artıkın.Bu ev menüsü postunda sırf göruntüsu ile bile doyacağımız bir salata yapıcaz.Ben buna pembiş salata desem de bilimsel adi (!) Pancar turşulu kuskus salatası oluyor.Hem diyet yapan hanimlara bir kasesi ile gayette doyabileceğiniz besleyici bir salata seçeneği hem de gün yapacak olan teyzoşlara bir salata çesidi olmuş oluyor.
Gorunusu sizce de cok tatlı degil mi?!Tam bir bahar salatasi bence...
Malzemeler:Yarim paket kuskus,5-6 tane kornison tursu,1 kase dolusu pancar tursusu tabi ki yapacaginiz miktara gore degisir.Dereotu,maydonoz,yarım limon,zeytinyağı,tuz,yarim çay bardagi pancar tursusu suyu
Yapilişi:Öncelikle kuskusu haslıyoruz,o haslanirken tursularimizi ve pancari kup kup dogruyoruz daha sonra maydonoz ve dere otu bir guzel kiyiyoruz daha sonra pisen kuslarin icine bir kapta karistiyoruz pancar suyunuda bir guzel dokuyoruz fazla dokmeyin cok eksimisi olur ona gore yani bunun tadi ne boyle demeyin sonra arzu ederseniz fantezi olsun diye mantar veya mısırda ekleyebilirsiniz.Rengi daha koyu olabilir resimde ışıklandirma oldugu icin biraz seker pembeymis gibi gorunuyor.Hadin iyi zıkkımlanmalar bu arada spora devam yaz postlari hele bi istedigim üniversiteyi kazanayım dolu dolu gelecek!!!

27 Mart 2014 Perşembe

Maydanoz Time:Ev Menüsü-Tavuklu Salata

Bu ev menüsünde yazdan bu yana hominigırtlak yediğimizden diyet yemeği yapmak adına tavuklu salata yapıcaz...Merak etmeyin cüzu miktarda yendiginde gayette doyurucu oluyor,denedim onayladım...
Malzemeler:Tavuk göğsü,yeşil ve kırmızı biber,yeşil zeytin,marul,maydonoz,dere otu (bulabildiğiniz maksimum yeşillik),1 domates...
Yapılışı oldukça kolay ve hızlı.Tavuk göğüslerini julyen usulü dogruyoruz maksimum bulabildigimiz bahartla ve salca ile sosluyoruz dilerseniz soya sosunu da kullanabilirsiniz öyle de çok enfes oluyor!!! Tavukları hafif yağda pisiriyoruz onlar piserken salata malzemelerimizi hazırlıyoruz ve pişen tavuklarımızı bir güzel salatamiza ekliyoruz hadin afiyet olsun!!!

26 Mart 2014 Çarşamba

Maydanoz Time:Moda-Nike Max Air

Herkese öncelikle merhabalar!!!Bu moda postumuzda Nike'ın 27 yıldan beri devrim yaratan Nike Max Air 1 serisinin bugünde doğum günü olduğundan bahsedicez.Fashion Bloggerlar tarafından da çok ilgi gören benim de tasarimını,rahatlığını (fiyatı haricinde) her şeyine bayıldıgım bir ayakkabı.Elbiselerin altına,siyah koşu taytlarinin altina yaz kış giyebileceginiz ayakta cok şık renkli ve zarif duran bir ayakkabı...
Chiara Ferragni'den bir Air Max.Baby Blue rengi çok hoş!!!
Günesi Beklerken dizisinin başrolü Hande Dogandemir'den.Dizi de koşucu bir kizi canlandirdiği icin bi tip ayakkabilarin reklamini da bol bol dizi de görüyoruz en azindan benim gözüm hemen oraya gidiyor algida seçicilik :)
Benim takip ettiigim favori bloğum Alman Fashion Blog Whaelse'den...
Koyu bir Fb'li olsamda herhangi bir garezimin olmadığı hatta çok severekte takip ettiğim Fashion Bloggerlardan Buse Terim'in Max Air'lari..
Benimse favorilerim şeker pembeler bu yaz spor yaparken pembiş takılacağa benziyorum :)

22 Mart 2014 Cumartesi

Maydanoz Time:Tatlı-Ekler

Herkese öncelikler merhabalar efenim!Bu tatlı postumuz da biraz daha level atlayaraktan azıcık zahmetli bir tatlı olan Ekler tatlısını yapacağız.Ama dışardan gidip içinden ne üdüğü belirsiz ekler almak yerine eğlenceli bir müzik eşliğinde kolaycana kendi eklerinizi kendiniz yapabilirsiniz!Evett o zaman başlayalım!
Malzemeler:
  • 25 gram tereyağı
  • 1 su bardağı su
  • Bir tutam tuz
  • 1 su bardağı un
  • 4 adet yumurta
Dolgu kreması için:
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 1 çorba kaşığı un
  • 1 çorba kaşığı buğday nişastası
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 2 su bardağı süt
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 paket vanilya
Üzerine:
  • 180 gram bitter çikolata
  • 1 tatlı kaşığı sıvı yağ
  • Tereyağı, tuz ve suyu kaynatın. Unu ilave edip, topaklanmaması için çırpıcı ile hızlı bir şekilde çırpın. Daha sonra tahta bir kaşıkla 2-3 dakika karıştırarak hamur haline gelmesini sağlayın. Ocaktan alın ve ılınmaya bırakın. Yumurtaları teker teker ilave ederken, bir yandan da çırpma teli ile çırparak hamura yedirin ve yumuşak bir hamur elde edin. Hamuru sıkma torbasına alın ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine bir veya yarım parmak uzunluğunda şeritler halinde sıkın. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında hafif pembeleşene kadar pişirin. Pişirme süresinin sonuna doğru fırın ısısını 150 dereceye düşürün ve içinin boşalması için yarım saat fırında bekletin. Fırından çıkarın ve soğutun. Dolgu kreması için bir tencerede tozşeker, un, nişasta ve yumurta sarılarını karıştırın. Sütü ilave edip, sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Ocaktan alın ve tereyağı ile vanilyayı katıp, karıştırın. Daha sonra soğumaya bırakın. Ekleri profiterol yapar gibi ortadan ikiye kesip, içine kremayı paylaştırın. Üzeri için çikolata ve sıvıyağı bir kaba alıp, benmari usulü eritin. o şekil de de bırakabilirsiniz haa illa benim gibi şekil şukela peşindeyseniz krem şanti ile üstüne çizgiler çekebilir ya da antep fıstığı serpiştirebilirsiniz.Altına da marketlerde ya da pastahanelerden bulabileceğiniz altlıklardan koyarsanız aynı hazır almış gibi olur keyfini çıkara çıkara yersiniz tabi ardından pastahane mi açsam acaba çok yetenekliyim heytt be diyerekten hayaller kurabilirsiniz :)

20 Mart 2014 Perşembe

Maydanoz Time:Yeni-Hediye

Öncelikle herkese merhabalar!Yeni postumuzu yapmayalı bayaaaa uzun zaman olmuştu.Bu yeni postumuzda komşumuzun sağolsun çeşitli ülkelerden getirdiği hediyeleri sizinle paylaşmak istedim...


Venezüelya,Belçika,Berlin ve Hollanda'dan getirdiği nacizane getirdiği hediyeler o kadar manidar ve tatlı ki!Hele de Berlin'den getirdiği kar küresi...İnşallah bu ülkelere gitmek ve oralardan da hatıralar alıp sizlere göstermek bana nasip olur.Ve elbette oraları gezip sizler için post hazırlamak!(Hollanda'nın üzerindeki lale motiflerini gördük değil mi adamlar milli motifleri yaptılar güzelim Osmanlı lalelerini iyi mi?!)
Bibloların yanında bazı yiyeceklerde getirmiş sağ olsun! (Boşuna ev alma komşu al dememişler öyle değil mi?)
Almanya'dan aldığını tahmin ettiğim Grenada bitter çikolata gerçekten çok güzeldi.Bizde ki bitter çikolatalar halt etmiş!Bizdekilerden daha iyi olduğunu nerden mi anladım?Haa!Evet!Elbette çikolatayı 1 günde yiyemememden! Normalde 1 günde yer bitiririm ben çikolatayı hayatta diğer günlere bırakamam hatta 5 dk içinde yer bitiririm desem yeridir.Evet ben fena bir çikolata canavarıyım! Ama bu çikolatayı tam tamına 3 günde bitirdim! Bu benim için bir rekor! %65 kakao yazıyor üzerinde ama sanki hiç süt yokmuş gibi içinde.Bir lokması tıkıyor insanı...

Vee bir çok kes ınstagramda da görüp içimin gittiği ve malesef ki Türkiye'ye bir tülü gelemeyen M&M'S içi fındıklı dışı renkli çikolatalı bonibonlar.Yemesi öyle zevkli ki sormayın.Sadece Oreo geldi Türkiye'ye bu niye gelmiyor ki diye isyan ederken biraz da araştırma yaptım ve bir dedikodu duydum! Sanırım içinde domuz yağı olduğu için Türkiye'ye gelmiyormuş! Ahh ne olamaz! Bilmeden yedik yuttuk iyi mi?! Yok yok umarım yoktur Almanca anladığım kadarıyla bakmaya çalıştım içindeki yazanlara ama domuz yağı falan yazmıyordu.Tövbe tövbe.Bilmeden yedik sonuçta :) Ama çok güzeldi :)
Vee son olarak kahvenin yanında yenmesi güzel olan (tek yenmiyor çünkü içi çok acı makaron tipli ama makaron değil içinde vişne-badem suyu gibisinden bir şeyler var) çikolatalardan vardı...





Maydanoz Time:Ev Menüsü-Türk Usulü Tavuk Fajita

Ygs'ye 2 güncük kala stres nasıl atılır sorularını ben daha çok müzik dinleyerekten yemek yaparak cevap veriyorum.Bugün ki ev menüsü postumuz da yerli Meksika yemeği yapıcaz.Yerli Meksika yemeği nasıl olur diye hiç sormayın ben ellerimle yapıyorsun her şey illaki bir Türk usulü olur :) Türk usulü yaptığımız Ramen'den sonra geldi sıra Türk usulü Meksika mutfağının en güzel tatlarından biri olan Fajita'ya...Fajita daha çok bol baharatla ve etle yapan bir yemek.Ama biz bunu tavuğa çeviricez ve bol baharatlı soğanlı,maydonozlu bir fajita yapıcaz. Ben buna Tavuk Fajita diyorum.Tavuk fajita yanına bir salata ya da pilavla çabucak yapabileceğiniz bir çeşit olucak. Hadi başlayalım !!!
Malzemeler:Tavuk göğüs,2 soğan,1 demet maydonoz,karabiber,pul biber,tuz,nane,kekik,sumak,1 kaşık salça,4-5 tane yeşil biber renk olsun derseniz de kırmızı biber.
Yapılışı:İlk olarak tavuk göğüslerini jülyen şeklinde doğruyoruz.Bir kaba maydonozları kıyıp,salça ve baharatlarla birlikte atıyoruz ve sos şekline gelinceye kadar sulandırıp karıştırıyoruz.Daha sonra jülyen şeklinde doğradığımız tavukları iyice sosa buluyoruz.Daha sonra halka şeklinde doğradığımız soğanlarla jülyen şeklinde ince ince doğradığımız biberleri yağda bir güzel kızartıyoruz tabi tavukları da şahsen hafif yanık seviyorum o yüzden pişmesi benimkinin 20-25 dk'yı buluyor.İşte bu kadar...Daha sonra pilavla ya da diyet yapıyorsunuz sade salatayla bir güzel mideye gönderiyoruz ...


18 Mart 2014 Salı

Maydanoz Time:Moda-Çorap

Bu Moda postumuz da çorap modasını ele alacağız.Renkli,orijinal,değişik mizahi anlamlar yükleyebileceğimiz en alternatif hediye olan kısa,uzun ve overkness dediğimiz ki benim de çok sevdiğim dizaltı yarım çoraplar bu yılın modasında.Hatta bi ara benim birkaç moda bloggerında gördüğüm beyaz dantelli çoraplar üstüne topuklu ayakkabı giyme modası dahi var.Ayaklarımızı ısıtma görevinden farklı işlevlerde yüklediğimiz çoraplar göze de hitap ediyor.Kısa şortların altına overkness çoraplar,mini eteklerin altına renkli çoraplar ve spor ayakkabılarımızın altına giydiğimiz tatlış çoraplar...Koreli kızların dizilerde de çok kullandığı bir stil.Onlar giyince o kadar tatlış duruyordu ki ister istemez hemen bir post yapasım geldi bu konuda.


Bacaklarda dövme gibi görünen çoraplarda çok ilginç ve çok hoş bence...
Overkness modellerde defilelerde oldukça kullanılan bir tarz.Bilekte biten çoraplar...
Tam benlik bu rengarenk çoraplar ilkbahara doğru kısa şortların altında çok hoş durur aslında!...



Ama benim asıl çorap favorilerim spor ayakkabının altına giyilen orijinal ve renkli çoraplar!Yılbaşına özel geyikli,kuzulu,yıldızlı,Miki Mouselu,gergedanlı çocukça belki ama çok eğlenceli bence :)

17 Mart 2014 Pazartesi

Maydanoz Time:Tatlı-Baklava

Malumunuz Ygs'ye sayılı günler kaldığından blog yazmaya vakit bulamıyordum.Kafa dağıtmak için boş zamanlarımda daha çok mutfağa yöneliyorum gerçi bu gidişle baya dombili bir şey olacağa benziyorum ama Allah korusun diyelim gerçi şu sıra ayaklarım yaptığım yürüyüşlerden dolayı şişip yara olduğundan artık yapamıyorum ama yemek ve özelliklede tatlı yapmaktan kendimi alıkoyamıyorum.Bu tatlı postumuzda şerbetli tatlılardan tek sevdiğim olan ev baklavasını yapıcaz.Bilhassa bayramlarda çok yapilan bu tatlıyı elbette bi bayram günü sevgili anneannecimden öğrendim şimdi hep beraber fıstığı cevizi bol bir baklava yapalım ama az öz yiyelim...
Malzemeler:3 yumurta,1 su bardagi süt,1 su bardağı sıvı yağ,1kabartma tozu,1 tatli kasigi sirke,yarim çay kaşigi tuz,un ve bol bol dövülmüş antep fıstıgı tabi arzu ederseniz cevizde kullanabilirsiniz.
Hazırlanışı:Yumurtayı,sütü,yağ,sirke,kabartma tozu ve tuzu bir kaba boşaltıp alabildigince unu koyarak hamuru yapın ve hamuru 30 eşit parçaya ayırın.Bu parçalari tabak buyuklugunde acin ce un ekleyin aralarina ve ustune.Merdana yardimiyla bu parcalari us uste dizin ve tepsi sekline getirip icine fistiklari koyun.İsterseniz kare ben öyle yaptim isterseniz ücgen seklinde kesin.Ve fistiklarin üstüne bir kat daha hamur geçin sonra en ustune tekrardan fistiklari serpistirip firina yollayin.Şerbetin yapımi için,4 bardak şeker ve 5 bardak suyu tencereye koyup kaynatin ve biraz kaynadiktan sonra 1-2 damla limon damlatin ve pisen tepsinin uzerine yayarak dökün en son tekrardan üzerine fistik serpebilirsiniz eğer çok yumuşak olursa şeker ölçüsunü duşürün hadin iyi zıkkımlanmalar fazla kaçirmayin haaa !....

12 Mart 2014 Çarşamba

Maydanoz Time:Ev Menüsü-Zeytinyağlı Lahana Dolması

Uzun zamandır Ev Menüsü postu yapmamıştım,dün kolları sıvayıp Zeytinyağlı Lahana Dolması yapımına geçtim ve bir güzelde afiyetle yedim ki dolma bence tek başına doyurucu bir yemek (min 4 kişilik bir aile için) bu yüzden Ev Menüsü adı altında yapmaya karar verdim.Bakalım;nasıl yaptık :)

İlk olarak Malzemeler:1 Adet Beyaz Lahana
1 Su Bardağı Pirinç
2 Adet Soğan
1 Yemek Kaşığı Domates Salçası “iç için”
6 Yemek Kaşığı Zeytinyağı “iç için”
1 Tatlı Kaşığı Karabiber
1 Yemek Kaşığı Kuru Nane
1 Tatlı Kaşığı Tuz “iç için”
1/2 Demet Maydanoz
2.5 Su Bardağı Kaynar Su
Yapılışı:Lahana yaprakları ayrılacak, 1 yemek kaşığı tuzlu su içerisinde yumuşayıncaya kadar haşlanacak. Soğanlar soyulacak ve yemeklik doğranacak. Domatesler rendelenecek. Pirinç yıkanacak ve süzülecek. Maydanoz ince doğranacak.Yoğurma kabı içerisine soğan, salça, 6 yemek kaşığı zeytinyağı, maydanoz, karabiber, kuru nane ve 1 tatlı kaşığı tuz konulacak ve karıştırılacak. İç harcın tuzu karar hale getirilecek. Ardından pirinç ilave edilecek ve bir güzel karıştırılacak.Haşlanmış lahana yapraklarının ortasında bulunan ana damar ayrılacak. Ayrılan bu kısımlar tencere tabanına yayılacak. Yaprağın diğer bölümleri uygun büyüklükte alınacak ve iç harç konularak sarılacak.Tencere tabanına lahananın damarlı kısımları yayılacak. Üzerine dolmalar sıralı ve katlı olarak dizilecek. Ardından domates rendesi, 4 yemek kaşığı zeytinyağı, 1 tatlı kaşığı tuz ve 2.5 su bardağı kaynar su karıştırılacak ve sarmanın üzerine dökülecek. Üzerine ısı’ya dayanıklı tabak kapatılacak. Ocak ısısı yükseltilecek, tencere kaynamaya başladıktan sonra tencere kapağı kapatılacak. Ocak ısısı en düşük ısı konumuna getirilecek. 50 Dk gibi bir süre içinde pişti benim ki vallahi sonrada şekil şukela olaraktan limonlu (üzerine sıkınca bi güzel oluyor ki ohh miss ekşi ekşi) tabağa dizip hüpletiyoruz,hadin iyi zıkkımlanmalar :)

11 Mart 2014 Salı

Maydanoz Time:Kitap-Sarah Jıo-Böğürtlen Kışı

Evvett!Herkese iyi haftalar dileyerekten bir kitap postumuza daha başlayabiliriz!Kitap okumaya doyamıyorum a be dostlarım,bu haftaki kitabımız Sarah Jıo'dan Böğürtlen Kışı...Her şeyden önce kitabın ismi çok hoş ve orijinal değil mi?Kış bitmeden karda,kışta geçen ne varsa okuyor gibi olduk bu sefer ama gerçekten tesadüf oldu bu kadarı.Neyse biz gelelim kitabımıza.Kendi yorumum olaraktan öncelikle şunu söyleyebilirim ki yazarın okuduğum ilk kitabı olmasına rağmen hemencecik ısınıverdim.Çünkü;dili o kadar akıcı ve sağlam ki.Kitabı okurken gerçekten böğürtlen yiyor gibi oldum diyebilirim.Aslında kitabı okuyanlar şimdi bana ne alaka kitapta böğürtlenin b si geçmiyor sadece Mayıs ayında yağan ani kar fırtınısına deniyor diyebilirler haklılar ama bence kitabın hikayesi ve yazarın bunu anlatış biçimi öylesine tatlı ki.Kitabın başlarında böyle çok tatlı bir şey ağzınıza atmış gibi oluyorsunuz sonuna geldikçe ağzınıza hafif ekşimsi bir tat gelirmiş gibi oluyor yani sonuna doğru hüzünlenmeye başlıyorsunuz hatta en sonunda eğer gerçekten birazcık dahi duygusal bir insansanız bir iki gözyaşı süzülüyor yanaklarınızdan,bilhassa anne olanlar eminim daha iyi anlayacaklardır bu kitabı sağlam bir empati yeteneğine sahip olduğumu düşünsem dahi bile evlat acısının ne kadar ağır bir şey olduğunu gerçekten duyumsayamıyorum Allah kimsenin başına vermesin gerçekten çok ama çok zor bir şey kitabın kurgu olduğunu vurguluyor yazar Yazar Notu adı altında ama yinede böyle olaylar olmuyor değil değil mi sonuçta hayatta da yoksulluk,zenginlerin o ihtişamlı hayatları altındaki gizli sırları ve elbette 3 yaşında bir çocuğun annesinden koparılması bunlar çokta fantastik şeyler sayılmaz yahu hiç mi Müge Anlı izlemiyorsunuz :) Şaka bi yana fazlada takılmayan siz böyle şeylere annemden biliyorum sonra acayip pimpirikli oluyorsunuz batsın bu dünya modunda yaşıyorsunuz.
Kitabın özetine gelicek olursak :
1933 yılında Amerika’nın Seattle şehrinde olağanın dışında olarak Mayıs ayında kar yağar. Üç yaşındaki oğlu ile huzurlu bir hayat süren Vera’nın en büyük acısı gün içinde oğlunu bırakarak işe gitmektir. Yine her sabah olduğu gibi oğlunu öperek işe gider. Fakat eve geri döndüğünde oğlu ortada yoktur. En sevdiği oyuncak ayısı da karların içindedir. Hayatını oğluna adayan kadın için bir anlamda hayat sona ermiştir.
Yıllar ileri sarar ve 80 yıl sonrasına 2013 yılına gelir. 80 yıl sonra yine Mayıs ayında kar yağar. Gazeteci olan Claire de bu olayı haber yapmak ister ve geçmişi araştırırken 80 yıl önce yaşanan kayıp olayını farkeder. Evlat kaybetme acısını bilen Claire bu olayı daha derinlemesine araştırmak ister ve olayın derinliklerine girmeye başlar. Fakat araştırması onu geçmişi ile güzleşmeye ve gizemleri ortaya çıkartmaya başlar. Vera ile kendisi aslında pek farklı değillerdir.

Notun Dibi:Resimde gördüğünüz gibi kitap okurken bir şeyler yapıp yemeğide ihmal etmiyorum verdiğim kiloları geri aldım çaktırmayın ama yürüyüşlerime başladım uzun bir aradan sonra malum yaz yaklaşıyor :) Ama kitabın yanınada pek yakıştılar mini portakallı turtalar :)

9 Mart 2014 Pazar

Maydanoz Time:Müzik-Baby Blue Bump

Öncelikle herkes umarım mutlu mesut bir haftasonu geçirmiştir.İzmir'de resmen kar soğuğu vardı bu yüzden yürüyüşten başka hiç bir etkinlik yapamadık malumunuz YGS'nin yaklaştığı şu günlerde hasta olmamak adına annecim beni pamuklara sarıyor adeta bu yüzden gezmeler pek olmuyor.Neyse ben kendimi bırakıp bu müzik postumuza gelecek olursak bu hafta benim favori parçam ismini cismini ilk defa duyduğum ama şarkısını ve söyleyiş tarzını çok sevdiğim Baby Blue'dan Bump.Geleceğin Nicki Minaj'ı bence.Hip-hop Pop arasında olan parça şu aralar dilime dolanmış durumda...Bakalım siz nasıl bulucaksınız?

6 Mart 2014 Perşembe

Maydanoz Time:Plan-Hayat

Ahh kardeşlikler ahh...Zaman geçiyor zaman geçtikçe daha 19 yaşında bir çıtır olmama rağmen (!) kendimi yolun yarısından (kesinlikle bencede 35) gibi hissediyorum.Biliyorsunuz ki bu yıl ki en büyük hobim ders çalışmanın yanı sıra,Blog blog gezip ne var ne yok bakmak,bol bol kitap okumak,Kore dizisi izlemek,en başta düzenli yaptığım sporu mal gibi bırakıp yazın verdiğim 8 kiloyu geri almak (evet sonunda sizede itiraf ediyorum homini gırtlak yemek yapıp yediğimden ki bu konuda da baya iyi oldum dünya mutfaklarını denemek için sabırsızlanıyorum 60 kilodan 68 kiloya vurdurmuş bulunuyorum ki bu onuda ki tek tesellim yanlardan almamış olmam ki onlar baya zor eritiliyor sadece göbiş yaptım diyelim biz ona).Geçen Scent Of Woman'ın Wokkie'min tatlış hallerini izleyip o ağza burna kurban olurumm deyip kendi kendimden geçerken kızın Ölmeden Önce Yapacaklarım Listesi yaptığını hatırladım.Beni bilen bilir bilmeyenler içinde söyleyeyim benim felsefem genelde Yarına Çıkmaya Biletimiz mi var ? felsefesidir.elimden geldiğinde kimseyi kırmamaya,üzmemeye ve iyilik yapmaya çalışırım.Bol kahkaha atar ve en olumsuz durumda bile Pollyanacılık oynamaya çalışırım.Öğrenecek,görecek,tadacak,hissedecek o kadar çok şey var ki.Ve işsiz olduğum bir anda oturdum Ölmeden Önce Yapmak İstediğim Şeylerin Bir Listesini yaptım. Vee bu listeyi sizinlede paylaşmaya karar verdim umarım çookk uzun yıllar blog yazmaya devam derim ve bu listemdekilerin kaçını gerçekleştirebildim hep beraber görmüş oluruz.

1-İtalya Turu (UZAK HEDEF) Roma-Floransa-Venedik 

2-Amerika Turu (UZAK HEDEF) Los Angelas-Las Vegas-New York

3-Almanya Turu (UZAK HEDEF) Berlin

4- Güney Kore Turu (UZAK HEDEF) Seul

5-Paris Turu (UZAK HEDEF) Paris

6-İngiltere Turu (UZAK HEDEF) Londra

7-Yunanistan Turu (UZAK HEDEF) Atina

8-Kitap Yayınlamak (UZAK HEDEF) 

9-Çocuk Esirgeme Kurumunda gönüllü ablalardan olmak

10-Bir set ortamını görmek 

11-Sevgilimle ya da eşimle dünyaca ünlü birinin konserine gitmek (UZAK HEDEF)

12-Bir kamp yapmak

13-Evimde duvardan duvara kocaman bir kütüphanem (UZAK HEDEF)

14-Simsiyah üzerinden neon yeşili çizgiler geçen bir MiniCooper (UZAK HEDEF)

15-Mutlaka bir yemek kursuna gitmek (UZAK HEDEF)

16-Çok ama çok iyi bir Ingilizcem olsun isterim.

17-İyi bir PDR'ci olmak ve kendi evimde yaşamak (UZAK HEDEF)

18-Doğu Anadolu'dan Mardin'i,Güney Doğu Anadolu'dan Şanlıurfayı ve Gaziantep'i görmek

19-Sevgilimle ya da eşimle birlikte tango kursuna gitmek (UZAK HEDEF)

20-Rio karnavalına katılmak (UZAK HEDEF)

21-Boks öğrenmek (UZAK HEDEF)

22-İlkyardım öğrenmek (UZAK HEDEF)

23-Evlenmek (UZAK HEDEF)

24-Futbol Maçına Gitmek  (UZAK HEDEF)

25-Köpek Almak  (UZAK HEDEF)

26-Kumsalda Sabahlamak (UZAK HEDEF)

27-Açık Hava Sineması

28-Kitapçıda Çalışmak

29-Yunuslarla Yüzmek (UZAK HEDEF)

30-Spor Salonuna Gitmek

31-Gemi Tatili (UZAK HEDEF)

32-Maskeli-Kostümlü Balo

33-Namaz Kılmayı Öğrenmek

34-Hacca Gitmek (UZAK HEDEF)

35-Balonla Uçmak

36-Trenle Uzun Yolculuk Yapmak

37-Yağmurda Öpüşmek Ve Dans Etmek

38-Pembe Ya da Mavi Saç Çıt çıtları Takmak

39-Paintball Oynamak

40-Babama Ya Da Anneme Çok Pahalı Bir Hediye Almak

41-Sahilde Bisiklet Sürmek

42-Gül Ya Da Köpük Süslü Küvette Keyif Yapmak (UZAK HEDEF)

43-Masaj,spa yaptırmak

44-Tüplü Dalış Yapmak (UZAK HEDEF)

45-Kayak Yapmak (UZAK HEDEF)

46-Bir Festivale Katılmak 

47-Birine Doğum Günü Partisi Düzenlemek

48-Karavan İle Yolculuk Yapmak (UZAK HEDEF)

49-Talk Show'a İzleyici Olarak Katılmak

50-Bir  Yarışmaya Katılmak

51-Anne Olmak (UZAK HEDEF)

52-Sörf Yapmak Ya Da İzlemek

53-Laptop Almak

54-Suşi Yemek

55-Bir T-shirt Tasarlamak

56-Birine Kamera Şakası Yapmak

57-Kısa Film Çekmek Ya da Rol Almak

58-Şömine Önünde Uyumak (UZAK HEDEF)

59-Cadılar Bayramı Kutlamak (UZAK HEDEF)

60-Noel Ağacı Süslemek (UZAK HEDEF)

61-Defile Seyretmek (UZAK HEDEF)

62-Silah Kullanmak 

63-Go-Kard Yapmak

64-Art Kahve İçmek

65-Mors Alfabesi Öğrenmek (UZAK HEDEF)

66-Beden Dili Öğrenmek

67-Bale Seyretmek

68-Ünlü Biriyle Tanışmak

69-Karaoke'ye Gitmek

70-Yoga Öğrenmek (UZAK HEDEF)

71-Sims Seasons Oynamak

72-Sabaha Kadar Uyumadan Kalmak

73-Gece Havuza Girmek

74-Bitki Çaylarının Hepsini Denemek

75-Uzun Eşşek Oynamak

76-...Hatırası yazan bir yerde foto çekinmek

77-Ünlü bi ressamın sergisini gezmek

78-Odamı ışık ve fotoğraflarla Süslemek (UZAK HEDEF)

79-Fotoğraf Makinesi Almak

80-Grafiti Yapmak Duvar Süslemek (UZAK HEDEF)

81-Evimde Yemek Daveti Yapmak (UZAK HEDEF)

82-Kocaman Bir Pasta Yapıp Tüm Komşularıma Dağıtmak (UZAK HEDEF)

83-Kar yağarken elimde kahve ile dışarıyı seyretmek

84-Topluluk Öününde Konuşma Yapmak

85-1 Gün Tamamen Erkek Kılığında Dolaşmak (UZAK HEDEF)

86-Sevgilimle,eşimle bütün Kore dizi klişelerini yapmak

86'lık bir hayat listem var şimdilik bakalım hayatım boyunca kaç tanesini gerçekleştirebilicem hayırlısı diyelim :)
Türkiye'de bilhassa gitmek istediğim yerlerde var elbette bu hayallerimin gerçekleşme olasılığı daha büyük ve yakın zamanda olacağından listeme eklemedim gittiğim ve gitmek istediğim yerleri şöyle bir listeleyecek olursak:

Gittiğim yerler:
1-Kocaeli-Gölcük
2-Muğla-Marmaris
3-Samsun
4-Amasya
5-Mersin
6-İzmir
7-İstanbul
8-Ankara
9-Tokat-Niksar
10-Antalya-Alanya-Kaş
11-Sinop
12-Çanakkale
13-Balıkesir

Gitmek istediğim yerler:
1-Gaziantep
2-Bursa
3-Trabzon
4-Mardin
5-Konya
6-Muğla-Bodrum
7-Edirne
8-Adana
9-Hatay
10-Eskişehir

3 Mart 2014 Pazartesi

Maydanoz Time:Kırmızı Halı-Oscars 2014

Yeah baby,Oscar party! Gibisinden salak bir kafiye yaptıktan sonra dün akşam gerçekleşen 2014 Oscar ödül törenlerine gözlerimizi dikiyor ve kim ne giymiş bakıyoruz...
ellen page jena malone vanity fair oscars party 2014 04İlk olarak Ellen Page ile başlıyoruz.Juno filminden bu yana Emma Roberts gibi ideolüm olan genç kızlardan biri Ellen Page.Fakat şu tarzı beni öldürüyor.Yüzünün bu güzelliğine bu gece şu giydiği nedir yahu diyecek bir şey bulamıyorum bile maskülen olucan bari ayakkabıların daha şık olaydı.Notun Dibi:Geçenlerde lezbiyen olduğunu açıklamış ahhh inanamıyorum daha yeni duydum şimdi bu takım elbise zımbırtısını anlamış bulunuyorum :(
will jada pinkett smith change clothes for oscars party 2014 03Birbirine çok yakışan çiftlerden olan Will&Jade Smith çifti bu akşam oldukça şıklar.Afacan nerde?Will Smith'e diyecek bir şey yok zaten bir zenci ve yaşıda oldukça büyük olan biri olarak çok karizmatik bir adam eşi biraz yaşlı gibi görünsede bu gece oldukça göz dolduruyor.
kardashian sisters kris jenner elton john oscars party 2014 05Kim Kardashian Paris Hilton'un esmer versiyonu diyebiliriz.Ne olduğunu tam olarak bilmediğim (oyuncu-şarkıcı) kocaman göğüslerini her Oscar partide açmaya bayılan aslında normal bir vücutta oldukça güzel durucak elbiseler giyen bir kadın işte.Saten kırmızı elbisesi dediğim gibi normal vücut ölçülerinde bir kadında çok ama çok güzel dururdu.
justin bieber calls selena gomez most elegant princess in the world 01Ve Selena Gomez.Ben artıkkkk çocuk değilim!!! Diye bağıran bir elbise giyen yaşından büyük göstermeye oldukça meraklı bir genç kız diyebiliriz.Yaşına göre giyinse oldukça şık ve asil görünecek aslında,gereksiz ilgi odağı olma peşinde...
pink attends the vanity fair oscars party 2014 after performing 05Vee Pink!Bu şık elbisenin üstüne o deri montu atmasa Pink tarzı dışında bu gece oldukça şık ve sade giyinmiş derdim ama o deri ceket işte Pink dedirtiyor!
penelope cruz gets mistaken for salma hayek at oscars 2014 03Penelope Cruz.Her zaman ki Oscar tarzında diyebiliriz.Küpeleri haricinde baştan aşağı siyaha bürünen Penelope Cruz her zaman ki şıklığında şık ama sıradan malesef...
isla fisher vanity fair oscars party 2014 05Isla Fisher!Saç rengine taptığım kadın bu gece neden böylesin yahu?Aslında oldukça şık bir elbise ama seni yansıtmıyor sanki o saçları o saf güzelliği ortaya çıkarmıyor bir eksik...
emma roberts evan peters vanity fair oscars party 2014 01Emma Roberts.Bilmeyen kaldı mı acaba kendisi benim ideolüm?Her zaman ki gibi çok şık çok asil ve çok tatlı yaşına göre giyinmeyi bilmesi...Hele bu gece bi ayakkabılar wow +2 kere wow elbise çokta farklı olmasada o saçlar nedir Emma neden kestirdin neden !!!
anna kendrick transforms into sexy intricate babe at vanity fair oscar party 2014 03Twilight serisinden tanıdığımız Anna Kendrick'in sokak sitilinede kırmızı halı elbise tercihlerine bayılsamda bu gece için bir istisna yapıcam sanırım çünkü bu sefer beğenmedim diyebilirim aslında elbisesi oldukça farklı ve tarz ama Anna Kendricklik bir elbise değil...
liam chris hemsworth spoof viral youtube videos for jimmy kimmel 03Thor filmi ile gönlümüze Kıvanç Tatlıtuğ misali taht kuran Chris Hemsworth bu geceki bordo-siyah smokini ile oldukça farklı ve şık görünüyor bu arada kas mı çalışmış yoksa kilo mu almış resimden mi basık çıkmış bilemiyorum ama bir basıklık var yahu adamda...
emmy rossum vanity fair oscars party 2014 03Emmy Rossum.Bu kadına diyecek laf yok çok asil yahu.Bu asilliğini bu gecede yansıtmış pudra rengi kolları uzun dantelli elbisesi ne kadarda şık ne kadarda çok yakışmış ama elbisede bu kadar detay varken yine aynı renk ama daha sade bir ayakkabı seçseymiş bence daha iyi olurmuş.
amy adams is white hot in new dress at oscars party 2014 05Amy Adams.Saç rengine ve güzelliğine taptığım kadınlardan.Yandan asimetrik kesimli beyaz uzun elbisesi düz ama kesimiyle oldukça farklı bir elbise.Kendisinden daha canlı renklerde elbiseler beklesemde (bilhassa ateş kırmızı) bu yandan örgülü topuz saç modelide çok ama çok hoşuma gitti.
rita ora blonde bombshell at the vanity fair oscars party 2014 02Rıta Ora.Allahsen niye geldin sen buraya ya ?Ya madem geldin niye bu kılıkta geldin ? Ya senin stilistin kim ? Aynaya hiç mi bakmıyon !Of of :(
taylor swift jaime king vanity fair oscars party 2014 06Taylor Swith.Bu kadına son zamanlarda bir seksilik geldi yahu ! Kendini kırmızı halıda baya aştı.Uzun siyah paletli elbisesi kırmızı rujuyla ve ilginç tasarım küpeleriyle ne kadarda yakışmış tabi o saç kesimi o perçem içine etmese bir şeyinde şaşarım zaten...
jared leto photobombs anne hathaway at vanity fair oscars party 2014 05Anne Hathaway.Sefiller filmi için saçlarını Pixie Hair tarzında kesen Anna Hathaway'e her şey yakışıyor çünkü kadının gözleri,dudakları ve ten rengi çok ama çok güzel.Audrey Hepburn'ü yaşatan bir isim bence. Tabi tarz olarak değil sadece görüntü olarak.Çünkü bu gece bence oldukça vasat bir elbise ile gelmiş.
halle berry celebrates the oscars with fame philanthropy 01Halle Berry.Benim Kedi Kadınım.Tanıdık saç stili ve tanıdık kırmızı halı stili ile karşımızda yine.
jennifer lawrence vanity fair oscars party 2014 05Jennifer Lawrance.Şu yüzünün güzelliğini (Miley gibi)saç kesimiyle batıran isimlerden.Geçtiğimiz kırmızı halılara oranlara bir tık daha şık giyimiş Oscar'da.Elbisesini fazla sevmesemde ayakkabıları oldukça şık bence.
orlando bloom hits same vanity fair oscars party as ex miranda kerr 01Bu Orlondo Bloom mu ? Oh really ?! Yaşlanmış,çökmüş o papaz saçlar o yanık ten kilo almış bayada.Miranda Kerr neden terketti şimdi anlıyorum sanırım.
lady gaga switches dress for vanity fair oscars party 2014 05Vee Lady Gaga.Ah ne kadarda normal gözüküyor öyle değil mi?Alıştık artık çılgınlıklarına sadece gümüş 10 m topuklusu gözümüze çarpıyor.Şu sıra kilo mu aldığından mıdır saçını tamamen platin yaptığından mıdır nedir bir güzellik geldi yahu bu kadına.
reese witherspoon vanity fair oscars party 2014 01Reese Witherspoon.Bu sefer olmadı be güzel sarışın.Elbisen oldukça tasarım ve farklı görünsede olmadı be a olmadı.
miranda kerr makes sexy entrance with plunging neckline at vanity fair oscars party 2014 01Orlondo Bloom'un o halini gördükten sonra Miranda'ya bir şey demek düşmüyor yahu kadın seksiliğin dibi.Gümüş derin dekolteli elbisesi ve saç stiline bayıldığım(Benim için Lana Del Rey saç modeli)çok şık bir geceye şıklığın dibiyle gelmiş kadın daha ne olsun yahu.
vanessa hudgens austin butler elton john oscars party 2014 05Birbirine hiç yakışmayan ama bu gece yanyana çok güzel durduklarını düşündüğüm tek çift diyebiliriz.Venessa Husgens'i oldum olası nedense sevmem ama Yiğidi öldür hakkını yeme diyerekten balık elbisesi ve değişik rengi ile oldukça şık.Ayrıca saç rengi ve modelide oldukça güzel yüzükleride takı kısmını oldukça iyi doldurmuş.Çok sevdiğim dizilerden ve o dizinin etkisiyle midir nediri ikiside sarışın olduğundan mıdır nedir Anna Sophia Robb ile çok yakıştırdığım Austin Butler koyu gümüşi-lacivert smokini ile oldukça şık.
adam levine behati prinsloo vanity fair oscar party 2014 01Yılın en seksi adamı seçilen ve bu ünvanı sonuna kadarda hak eden Adam Levine bu gece siyah smokini ile elbette çok tatlış ama sinekkaydı traş olmasa o kirli sakallarıyla daha bi serseri halleriyle olsa dahada tatlış olacağını düşünsemde yeni Secret sevgilisi Behati Prinsloo ile bence hiçç ama hiçç yakışmıyorlar.Kadın nasıl Victoria Secret mankeni olmuş zati çok merak ediyorum.Sadece saç rengini beğensemde kadının ilgi çeken hiç bir tarafı yok.
zooey deschanel rocks florals ruffles at vanity fair oscars party 2014 01Mavişim tatlışım Zooey Deschanel.Opak siyah çoraplarıyla ve tatlış mini elbiselerinden farklı olarak yine tatlışlığını ön plana çıkaracak renkli çiçekli fırfırlı mırfırlı bir elbise giymiş.80'ler tipinde yaptığı kıvırcık saçları ve kakülleriyle çocuksu tarafına her zaman ki gibi vurgu yapmış.
anna paquin stephen moyer elton john oscars party 2014 05True Blood kitap ve dizi serisinden tanıdığımız bir çift olan Anna Paquin ve Stephen Moyer var şimdi karşımızda.Anna Paquin'i bir türlü sevemedim yahu.O cin bal rengi gözleriyle bakışı her partide oldukça rüküş giyinişi ve yanındaki adamın karizmatikliğini,yakışıklılığını kaldıramayan bir kadın.
ashley greene watches the oscars 2014 in style at the elton john party 01Ashley Green.Bu kadını hep asil bulmuşumdur.Twilight serisiyle kısa siyah saçlarıyla bir genç kızdı ama şimdi kahverengi uzun saçlarıyla bence artık çok asil bir kadın olmuş.Bu gecede bu ayakkabılar bu elbisenin altına olmasada bütünüyle bakıldığında oldukça şık görünüyor.
britney spears elton john oscars party 2014 with boyfriend david lucado 05Bu cidden Britney Spears mı ? Gözlerim beni yanıltmıyor değil mi? Bilmem kaç yıllık sarışın Britney saçları kahveye boyatınca olmuş kenar mahalle dilberi.Gece için giydiği elbisede birazdan bir pavyonda sahne alıcakmış duruşunu destekliyor.
zac efron oscars 2014 red carpet 03Zac Efron.Venessa ile ayrıldığından bu yana gözlerden düşmüş bir yakışıklı bence çünkü Venessa ile birlekteyken favori bir çiftti.Gittikleri her yerde dikkat çekiyorlar çok konuşuluyorlar ve herkes onlara imreniyordu. Şimdi kiminle birlikte  bilmiyorum ama gözüme eskisi kadar ne yakışıklı görünüyor ne de şık,oldukça sıradan.
pharrell williams wear shorts on oscars 2014 red carpet 04Pharrel Williams ve sevgilisi.Annem yirim ya !Tam bir serseri bu adam.Koskoca Oscar gecesşne o çırpı bacaklarıyla şort giyip gelmiş yahu.Normal biri olsa bu hal nee dersin ama Pharrel yapınca bi sevimli oluyor ki :)
leonardo dicaprio oscars 2014 red carpet 02Leonardo Di Caprio.Brad Pitt gibi kendini saldığın haller hiç gelmez inşallah ! Hep böyle karizmanın dibi olursun.Siyah smokin bir adama ancak bu kadar yakışır adam isminin hakkını veriyor yahu !!!
sandra bullock gravitates to the oscars 2014 red carpet 04Sandra Bullock.Saçına tam anlamıyla bayıldım bayıldım !!!Elbisesi her zaman ki Oscar elbisesi ama o saçlar yüz yıl geçsede hep şık olmasını sağlar.
bradley cooper oscars 2014 red carpet 02Bradley Cooper.İçine siyah yelek giyeydin tam bir damat olurdun bende geçirirdim üstüme bir beyaz bir şey tutar kolundan kaçırırdım seni geceden nikah masasına zorla otururdum basardım nikahı oldu bitti manşallah.Evet benim sapık fantezilerimi bir kenara bırakacak olursak o saçların tatlılığı o maviş gözler ne diyim daha be a.
julia roberts oscars 2014 red carpet 05Julia Roberts.Asillik sanırım Roberts soyadında.Yeğeni gibi bu gece kendisi de çok şık.Elbisesine bayıldım.Dantel detaylar mükemmel.Yaşının kadını yahu ama o saçlar daha doğusu o saç rengi olmuş mu hiç sana ya ?
brad pitt angelina jolie oscars 2014 red carpet 01Ohh be Brad Pitt şu papaz halinden bir kurtulmuş adamın yüzü gözü açılmış yahu Allah'a bin şükür.Angelina Jolie her zaman ki gibi çok şık.Ama bence yeni mi boyattı bilemiyorum ama koyu kahve saç kendisine hiç gitmiyor hatta siyah saçtan başka hiç bir saç rengi yakışmıyor.
emma watson rocks metallic on oscars 2014 red carpet 05İşte hep böyle görmek istediğimiz Emma Watson.Saçları,elbisesi çantası yüzükleri ve hanım hanımcık duruşu bu gece benim için on numara olmuş...
kellan lutz oscars 2014 red carpet 01Kellan Lutz.Bu adamın saç rengi,göz rengi,ve dimdik duruşu der bitiririm.

Ve işte gecenin kazananları :
En İyi Film: 12 Years a Slave
En İyi Yönetmen: Alfonso Cuaron – Gravity
En İyi Özgün Senaryo: Her – Spike Jonze
En İyi Uyarlama Senaryo: 12 Years a Slave – John Ridley
En İyi Kadın Oyuncu: Cate Blanchett – Blue Jasmine
En İyi Erkek Oyuncu: Matthew McConaughey – Dallas Buyers Club
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Lupita Nyong’o – 12 Years a Slave
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Jared Leto – Dallas Buyers Club
Yabancı Dilde En İyi Film: La grande bellezza (İtalya)
En İyi Animasyon: Frozen
En İyi Belgesel: 20 Feet From Stardom
En İyi Kurgu: Gravity
En İyi Görüntü Yönetimi: Gravity
En İyi Özgün Müzik: Gravity (Steven Price)
En İyi Özgün Şarkı: Let It Go – Frozen filminden
En İyi Yapım Tasarımı: The Great Gatsby
En İyi Kostüm Tasarımı: The Great Gatsby
En İyi Makyaj & Saç: Dallas Buyers Club
En İyi Ses Kurgusu: Gravity
En İyi Ses Miksajı: Gravity
En İyi Görsel Efekt: Gravity
En İyi Kısa Metraj Film: Helium
En İyi Kısa Metraj Belgesel: The Lady in Number 6: Music Saved My Life
En İyi Kısa Metraj Animasyon: Mr. Hublot