Kategoriler

Anime (16) Bakım (4) Dizi (177) Etkinlik (48) Ev Menüsü (35) Film (332) Geziler (39) İkon (11) İndirimler (5) Kahvaltı Sürprizi (8) Kırmızı Halı (21) Kişisel (54) Kitap (179) Makyaj (4) Mekan Keşfi (18) Mobil (7) Moda (56) Müzik (127) Plan (18) Program (3) Sağlık (3) Tatlı (22) Ürün Keşfi (60) Yeni (3) YouTube (29)

24 Mayıs 2017 Çarşamba

Maydanoz Time : Kitap - Cumhuriyet Türküsü Emine Işınsu

Herkese merhabalar efenim ...

Kaç gündür hem gezmelerde ,hem ders çalışmalarda idim o yüzden buraları biraz boşlamış bulundum :D Yarın Balıkesir de ki son günüm cuma günü İzmir'e gidiyorum ve üniversitemin 3.senesini de kazasız belasız tamamlamış oluyorum darısı seneyenin başına amin :D

Bugün  yarın sözlüsünü olacağımız okuduğum bir kitaptan bahsetmek istiyorum.Normalde tarih içeren kitaplarda çok fazla hoşlanmam hele de Cumhuriyet dönemi eserlerinden.Cumhuriyet dönemi olmasına rağmen ne dilde sadeleşmeye gidilmiş ne de anlam karmaşası ve geçişler hafifetilmiş ... Bu kitapta da aynı şeyi yaşayarak mecbur bi şekilde okudum maalesef.Başlarını sevemedim çünkü daha çok bir konu anlatmak yerine lisede ki inkılap kitaplarından birini okuyormuşum gibi hissettim ama daha sonrada olaylar açılmaya başlayınca kitap beni baya baya sardı ve zevkle okuyup bititdiğimi farkettim ayrıca o ağır diline de alışmıştım.

Emine Işınsu'yu en son yine lise edebiyat dersinden hatırlıyorum onun dışında yazarlığı ve kitapları hakkında pek bir bilgim yoktu ben kadın bir yazar olduğu için Halide Edip gibi daha çok bunun üzerinden gider sanıyordum aslında yine baş karakterler kadın ve kadınların yaşadıkları ama dönem zihniyetini vurgulayarak bir kadın anlatımı yakalayamadım maalesef daha çok iki kız kardeşin birbirlerini kıskanmaları ve düşündüklerini,iç dünyalarını görüyoruz.


18 Mayıs 2017 Perşembe

Maydanoz Time : Dizi - Radiant Office

Herkese merhabalar efenim ...

Yeni bir 2017 Kore dizisi ile karşınızdayım.Benim bu yıl keşfettiğim ve "Kaliteli Pislik" lakabıyla ödeşleştirip çokta sevdiğim bir oyuncu olan Ha Seok Jin için başladım elbette diziye ama beni hiç sarmadı maalesef.Genelde ofis temalı diziler beni sıkıyor son bölüme kadar başroldeki kızla aralarında adam akıllı bir aşk göremedik maalesef genelde her aynı tarz konular üzerinde dönüp durduğu için 10.bölümden falan sonra iyice sıkmaya başladı hatta çok daha öncesinde bitmesine rağmen ben başka dizilere atlayıp buna ara verdiğim için bu dizinin postu da bu zamana kaldı maalesef.Aslında çok yakışıklı bir çocuk ve bence bu tarz dizilerde heba oluyor umarım ileri ki zamanlarda daha popüler olacak olan daha doğrusu senaryosu daha cazip olan bir dizi de yer alır ...







16 Mayıs 2017 Salı

Maydanoz Time : Film - Jeune And Jolie

Herkese merhabalar efenim ...

Final haftam geldi çattı bu zamanlarda genelde stresimi dağıtmak için film izlerim artık biliyorsunuz :)

Bu haftanın ilk filmi de daha önce Frantz ve In The House filmlerini izlediğim Fransız sinemasının en iyi yönetmenlerinden biri olan François Ozon'nın başka bir filmiolan Jeune And Jolie'yi izledim.Başroldeki kadına resmen bayıldım ! Kadının soğuk güzelliği ve zerafeti filmi daha iyi kılmış
 Marine Vacth ...

Ana teması 17 yaşındaki genç bir kızın duygusuz ilk cinsel deneyimden sonra cinselliği artık takıntı haline getirmesi başta porno izleyrek ve kendini tatmin ederek geçiştirmeye çalışsa da daha sonradan ihtiyacı olmadığı halde yaşlı adamlarla para karşılığında birlikte olmaya başlıyor.Kızda şiddet eğilimi yok ayrıca baba eksikliği de yaşıyor normal genç kızlar gibi düşünmüyor,davranmıyor.Kendine nazik davranan yaşlı bir adam cinsel birliktelik üstündeyken ölünce işler karışmaya başlıyor ve ailesi bu durumu öğreniyor.

Ben tabi daha çok filmi Psikolojik Danışman kimliğimle izleyip değerlendirdiğim için bana çok faydası olan bir film oldu.Ayrıca filmin +18 olduğunu söylememe gerek yok herhalde :D Ama cinsellik sahneleri öyle çok iğretlti bir şekilde verilmemiş tabi yaşlı adamlarla olduğu için benim biraz midem kalktı o yüzden oraları atlamak zorunda kaldım :D Ama aslında kızın içinde yaşadığı boşluk ve bu boşluğu cinsellikle atlatmaya çalışmasının anahtar noktalarını o sahneler veriyor olabilir.

Isabelle yaşıtları ve arkadaşlarından farklı olmayan, onlar gibi okul ve ev arasında sıradan bir hayat sürdüren onyedi yaşındaki bir genç kızdır. Annesi ve üvey babasıyla birlikte yaşadığı aile hayatında dile getirmediği sorunlarla ve çelişkiler yaşayan Isabelle, bu rutinlerden ve sıkıntılardan kurtulmanın yolunu önemsizce verdiği bir kararda bulur. Isabelle, ihtiyacı olmadığı halde, para karşılığında kendinden yaşça büyük adamlarla birlikte olmaya başlar. Başlarda önemsiz bir macera gibi görünen ancak zamanla vazgeçemediği bir takıntıya dönüşen bu durum, genç kızın cinselliği keşfetme ve hayatını bu şehvet üzerine kurmaya başlamasına neden olur.


15 Mayıs 2017 Pazartesi

Maydanoz Time : Film - 4N1K

Herkese merhabalar efenim ...

Yorumlarda bazen "Neden hep ergen şeyleri okuyup izliyorsun?" gibisinden şeyler görüyorum :D Umrumda değilsiniz dostlar bunları yapmaya devam edicem :D 

Elbette lise zamanlarımda bana böyle şeyler çok hoş geliyordu artık gelmiyor diyemem ama benim için eskisi kadar heyecanlı değil elbette ama kız arkadaşlarımın gitmesi üzerine benimde peşlerine takılıp sinemada bu hafta izlediğim bir film oldu.Daha önce kitabını çok duydum malum Wattpad :D Ama bir türlü alıp okumaya fırsatım olmamıştı aslında merakta ediyordum çünkü çokta eğlenceliye benziyordu :) Evet tam bir ergen kafasında - kardeşim lisede ve ergen olmasına rağmen o bile ergen ergen işler yapma bana dedi o tam bir olgunluk kumkuması - eğlenceli ve komik bir film olduğu gerçeğini değiştirmez ama.

Bu tarz Amerikan filmleri olunca bayıla bayıla izliyoruz ama Türkler yapınca ergen filmimi oluyor ? Disney okul filmlerini unutmuş değilim :D Bence Türk sinemasınında bu tarz gençlik filmlerine ihtiyacı olduğunu düşünüyorum bizim sinemamızın en büyük eksiklerinden biri bu.Genç oyuncular eh biraz vasat oyunculuk elbette ama yeni yeni adımlar diyelim onlardan bi Oscarlık rol beklemiyordum elbette :)

Bence sizde bana ergen şeyleri izleyip okuyorsun diye sitem etmek yerine arada bu tarz şeyler izletin,okuyun kendinizi illa klas olcam diye kasmayın.Bu blogta Oscar filmleri de var gençler :)

Yaprak, beri yedikleri içtikleri ayrı gitmeyen, çocukluktan beri arkadaş olan 5 kişilik gruptaki tek kızdır. Ali, Sinan, Gökhan ve Oğuz'un yanında adeta bir erkek gibi büyüyen genç kız Yaprak, Barış ile tanışınca bambaşka bir dünyaya adım atar. Yaşıtı genç kızların dünyasını ve kendisini daha iyi tanıması gerekmektedir ve bu nedenle Yaprak zor bir seçim yapma aşamasına gelecektir.











14 Mayıs 2017 Pazar

Maydanoz Time : Dizi - The Liar and His Lover

Herkese merhabalar efenim ...

2017 Kore dizilerine kaldığımız yerden devam ediyoruz.Aslı bir Japon filmi olan The Liar and His Lover var bugün dizi postumuzda.

Daha çok KPOP oyuncularından oluşan bir dizi.Müzik ana konu elbette.Yetenekli bir grubun bir şarkı şirketi tarafından keşfedilmesini anlatıyor.Tabi ana konuysa bu grubun solisti olan kızla şirketin söz yazarı olan oğlanın yalanla başlayarak bir aşk yaşaması.Tabi benim gönlümde ilk oğlan değil 2.oğlan taht kurdu yine 2.adam triplerine girdim resmen :D O nasıl bir tatlılıktır yarabbi ! Lee Seo Won Oppayı daha çok dizilerde görmek isteriz :)

Bu arada We Got Married programında yer aldıktan sonra oyunculuk kariyerinde yeni yeni adımlar atan Red Velvet grubundan Joy vardı başrolde bu kızı da acayip beğenirim ama oyunculuğu biraz yavan maalesef böyle böyle kendini geliştirecek diyelim :)








Lee Seo Won ( İlah mısın silah mısın be çocuk ! )




13 Mayıs 2017 Cumartesi

Maydanoz Time : Film - Fallen

Herkese merhabalar efenim ...

Geçenlerde yine canım film açıp izlemek istedi.Aklımda belirli bir film olmadan film  izleme sitelerinde dolaşırken bu afişi gördüm ve beynimde anında şimşekler çıktı.Bu bir zamanlar - ergenliğimde- çok sevdiğim bi kitap serisi olan Düşüş'ün ilk kitabının filmiydi.Yıllar sonra - 2016- da filmini yapmış adamlar.Tabi biraz geç olmuş.Çünkü artık bu tarz kitaplarda filmleri de popüler değil maalesef.

Bir zamanlar Alacakaranlık serisi ile "Vampir" teması popüler oldu daha sonra "İşaret" serisi ve bu seri ile "Melekler" popüler oldu.Walking Dead ve daha bir çok benzeri şeyle "Zombiler" popüler oldu bakalım daha başımıza neler çıkacak merak ediyorum.Haa tabi bir de benim çok sevdiğim bir tür olan daha çok popüleritesini Açlık Oyunları serisinden alan "Distopya" lar var.

Neyse konumuz diğerleri değil elbette konumuz bir zamanların popisi olan Düşmüş Melekler ! Ah ah zamanında yapaydınız şu filmi eminim daha çok izlenirdi ... 

Luce(Addison Timlin) Daniel'ı(Jeremy Irvine) gördüğü an tuhaf ama tanıdık bir hisle sarsıldı. Onda bilindik bir şeyler vardı. Yeni okuluna adımını attığı ilk gün onun diğerlerinden farklı olduğunu anlamıştı. Fakat Daniel anlaşılmaz bir şekilde ona karşı mesafeliydi. Luce ise pervane misali ateşe taparcasına onun çekim alanına girdiğini biliyordu. Hislerinin peşine düşüp gerçeklerle yüzleşmeye hazır mıydı? Küçücük bir sır hayatlarını ne yönde değiştirecekti? Cevaplar gerçekleri anlamlandırmada yeterli olacak mıydı?




12 Mayıs 2017 Cuma

Maydanoz Time : Etkinlik - Scapin'in Dolapları Moliere

Herkese merhabalar efenim  !

Bahar geldi hatta geçiyor bile ama havaların hala bundan haberi yok maalesef.Annemlerden aldığım duyumlara göre İzmir taraflarına yaz bile gelmiş ama biz burada hala resmen sonbahar tarzında bir hava yaşıyoruz.Bundan sonraki 2 hafta final haftam anlayacağınız buradaki son çırpınmalarım tam ayın 25 'in de sınavlarım bittiği gibi ver elini İzmir ve elbette yaz tatili :) Gerçi tatil yapabileceğim süre en fazla 1.5 ay ile sınırlı olacak gibi çünkü Temmuz sonu gibi artık KPSS'ye hazırlanmam gerekiyor bundan sonra ki sene benim için çok ama çok sıkışık ve yorucu olucak.Biran önce gelip geçmesi dileğiyle efenim ...

Neyse biz bunları bir kenara bırakıp bugün ki etkinlik postumuza dönecek olursak Moliere benim çok sevdiğim bir yazar ve Cimri dahil bütün oyunlarına bayılıyorum hele de bu oyunlar bizim gibi yaratıcı Türklerin eline geçip yeniden uygulanırsa ! Pamukkale Üniversitesi Tiyatro Topluluğu da aynı bu şekilde yapmışlar ve kendilerinden de oyuna bir çok şey katıp ortaya enfes seyirlere doyulmayacak bir oyun çıkarmışlar.Komedi olması nihayetinde çok beğendim çok güldüm ve eğlendim izlerken.Ayrıca oyunculuklarda cidden harikaydı kendilerini tekrardab tebrik ediyorum.Bu tarz etkinlikleri daha çok görmek dileğiyle ...